De krant die je leest van A tot Z
Woensdag 25 April, 2018

dinsdag 09 januari 2018

Nieuws:

GVH had lijmpoging verwacht van de burgemeester

Door: Redactie

Nadat wethouder Mariska Sloot op 20 december uit de coalitie is gestapt had haar partij op zijn minst verwacht dat burgemeester Pieter van Veen haar achterna zou komen om te vragen het drastische besluit te heroverwegen. Dat deed de burgemeester niet, zo zegt de website van GVH.

Volgens de partij had Sloot best gebeld mogen worden door de burgemeester met het verzoek om op de beslissing terug te komen. De partij lijkt een beetje teleurgesteld in deze passieve houding. Men schrijft: “De burgemeester is op 20/12, via zijn voicemail (want telefonisch onbereikbaar), in de college whatsapp groep en later telefonisch door de wethouder op de hoogte gesteld van het terugtrekken van de fractie van GVH uit het college en daarmee ook haar ontslag. De burgemeester heeft op dat moment alleen aangegeven dat de wethouder dit ontslag via de mail aan de voorzitter van de raad moest meedelen, hetgeen zij heeft gedaan. Heeft de burgemeester de fractievoorzitter van GVH hierna benaderd? Heeft hij de heer Wolters en/of wethouder Sloot gevraagd om bedenktijd te nemen om een en ander toch nog te overwegen? Heeft de burgemeester getracht zsm een lijmpoging/verbindingspoging te realiseren met de coalitiefracties en wethouders?
Heeft de burgemeester de wethouder gevraagd naar de beweegredenen? De fractie van Gezond Verstand Haren heeft tot op heden geen telefoontje gehad van de burgemeester, maar had dat wel van hem verwacht. Waarom is er tot op heden door de burgemeester geen actie ondernomen richting Gezond Verstand Haren? Hij wist dat er spanningen waren in de coalitie!”

Hiermee lijkt de partij nog steeds bezig haar eigen wonden te likken nadat de wethouder heeft vastgehouden aan haar principes. ‘Geen contact met Groningse ambtenaren’, dat was wat GVH betreft een opdracht die heel letterlijk genomen moest worden. Waarom de burgemeester Sloot zonder meer heeft laten vertrekken wil de partij nu weten en heeft een brief gezonden aan het college met de vraag hoe het zit.

9 reacties

hilde jansen zegt:

hoezo lijmpoging, dat is wel erg naïef, misschien was het CDA en D66 wel blij met haar vertrek, dus waarom zou de burgemeester dan iets ondernemen.

9 januari 2018 om 09:39
Harenaar zegt:

“Heeft de burgemeester de wethouder gevraagd naar de beweegredenen?”
Ik mag toch aannemen dat Mw. Sloot bij het indienen van haar ontslag wel heeft aangegeven waarom ze er vandoor ging?
De burgemeester nu verwijten dat hij haar niet heeft gevraagd of ze alsjeblieft toch wilde blijven is toch wel een beetje de omgekeerde wereld…

9 januari 2018 om 09:44
hilde jansen zegt:

hoezo lijmpoging van de burgemeester, misschien is het college wel blij met het opstappen van GVH.

9 januari 2018 om 09:51
Gerrit zegt:

Nu met hangende pootjes terug keren op het pluche en de schuld bij een ander leggen.
Ik dacht dat Politici een rechte rug hadden en achter hun besluit stonden maar hier dus niet .
Zo zie je maar allemaal eigen belang de burger staat buitenspel word totaal niet gehoord ,voor de verkiezingen alles beloven
Maar zodra die geweest zijn begint het draaien en liegen en vergaderen met niets zegende teksten de arrogantie ten top
Het zijn de ratten van de samenleving alles voor hun zelf en de rest kan stikken ze zijn niet te vertrouwen hun verhaal hangt altijd van leugens aan elkaar.
Dus daarom heeft de Burger geen vertrouwen meer in Politici van welk partij dan ook
Vertel mij maar eens waar we op moeten stemmen met de nieuwe Gemeenteraads verkiezingen niet op die liegende clowns die er nu zitten denk dat ik niet meer ga stemmen.

9 januari 2018 om 10:14
Antoine zegt:

Dus het weglopen van deze wethouder was alleen bedoeld om de overige leden van het college op hun knieën te laten smeken om alsjeblieft terug te komen? Hilarisch!

9 januari 2018 om 10:49
Cees Bosman zegt:

Als je als partij voor een dergelijke harde principiële opstelling kiest, wat verwacht je dan van een burgemeester die de afgelopen jaren al vele keren door de partij geschoffeerd is?

9 januari 2018 om 11:13
Freek zegt:

Haha! Mevrouw Sloot heeft toch zelf besloten er de brui aan te geven? Nou prima toch! De burgemeester (waar is trouwens de tijd gebleven dat een ieder de burgervader kende?) heeft groot gelijk om niets meer van zich te laten horen, er zijn wel belangrijkere zaken te doen! Mevrouw Sloot kan lekker genieten van haar wachtgeld en wellicht gaan richten op een politieke carrière in de Hofstad.

9 januari 2018 om 22:31
Rene Valkema zegt:

Merkwaardige actie van GVH. Je hebt al deze vragen ook kunnen stellen in het college. Dan zit je dichter bij het vuur en heb je meer invloed. Nu staat GVH langs de zijlijn.
Op 20 december jl. richtte GVH alle pijlen op Verbeek. Hij zou te gemakkelijk meegaan in gesprekken of informatie aan Groningen en TenBoer.
Nu is de burgemeester de pineut. En waarom zou de burgemeester een lijmpoging ondernemen? Het standpunt van GVH en de wethouder was klip en klaar. Een lijmpoging zou weinig zin hebben. Tenslotte was het gebakkelij in het college niet van gisteren. Dit is wel heel erg naïef gedacht van GVH.
En dan de principes. Als die dan zo heilig zijn, waarom dan even bestemmingsplan haderaplein ter inzage leggen in de zomerperiode. Terwijl GVH en de andere twee college partijen nooit wilden dat bestemmingsplannen in de zomer periode ter inzage lagen. Mw. sloot was wel wethouder RO. Dit principe werd even opzij gezet. Dus dit is een beetje hypocriet.

10 januari 2018 om 10:31
Henk zegt:

Het stuitende amateurisme van Sloot is… stuitend. (Domme) acties hebben gevolgen, maar een dergelijke actie geeft het niveau aan en is beter dat ze exit is.

13 januari 2018 om 14:21

Wilt u reageren?