De krant die je leest van A tot Z
Woensdag 26 september, 2018

dinsdag 13 maart 2018

Nieuws:

Wat jammer, snorfietsers kunnen niet ‘doorsteken’ naar Haren vanaf Helperzoom

Door: Redactie

Wat jammer, dat is de reactie van snorfietsers die van Groningen naar Haren willen rijden via de Helperzoom en Kerklaan. Een aantrekkelijke route, want de Kerklaan is nu Fietsroute+. Daar mag je met de snorfiets (met het blauwe plaatje, 25 km/u) rijden. Maar helaas, wie van de Helperzoom wil doorsteken naar de Kerklaan, moet afstappen of omrijden via de Goeman Borgesiuslaan.

Het verhaal vertelt niet waarom de gemeente Groningen deze drempel heeft opgeworpen. De foto toont wel het bord, dat duidelijk genoeg is.

10 reacties

Antoine zegt:

Misschien dat dit licht werpt op de zaak?
https://www.volkskrant.nl/binnenland/gemeenten-mogen-snorfiets-van-het-fietspad-weren-de-rijbaan-op~a4545591/

13 maart 2018 om 16:46
W.d.H. zegt:

Een snorfiets mag officieel max. 25 km/u kunnen, maar verreweg de meeste rijden twee keer zo hard of nog sneller! Met zo’n snelheid door de haakse, onoverzichtelijke bocht (direct achter de fietsers op de foto) is levensgevaarlijk. Volledig terecht dus dat er geen ‘snorfietsers’ op dat stukje mogen rijden, alhoewel in de praktijk nog maar moet blijken of dat bordje het beoogde effect zal bewerkstelligen.

13 maart 2018 om 19:43
Otto zegt:

Wetgeving moet consequent , zijn op een “fietspad” mag je wel met een Solex of 2 /4 takt snorscooter. Er is naar mijn weten geen APV dat het niet is toegestaan, “dus” .

13 maart 2018 om 22:02
Henk zegt:

Ha ha we laten het meest vervuilende vervoersmiddel lekker omrijden. Trek de weg gewoon rechtdoor en laat auto en brommer ook rechtdoor rijden scheelt een hoop extra kilometers.

13 maart 2018 om 22:37
Diekkie zegt:

Typisch geval van klieren… Ik rij er al 30 jaar langs.. 25 KM gelul, en een speedbike dan ?

14 maart 2018 om 08:55
jopie zegt:

nu nog handhaven….. en dat gebeurd niet

14 maart 2018 om 09:06
Roelof zegt:

Laat de politie dan ook eens gaan controleren. Er rijden namelijk nog steeds brommers over heen. En waarom word er dan niet goed omgeleid. Menig brommer rijdt er ook nog gewoon over omdat er en niet gecontroleerd word, maar ook men niet weet waar men dan wel langs kan/mag

14 maart 2018 om 15:58
Roelof zegt:

Voor de medemens die niet weet waar je langs moe. U slaat bij de drempel linksaf de Esserweg op. Dan kan je net voorbij de eerste versmalling rechtsaf de Esserlaan op. Deze uitrijden en dan kom je weer uit op de Goemanborgesiuslaan. Dan rechtaf en je rijd zo op de Helperzoom af

14 maart 2018 om 16:05
Otto zegt:

Helaas op het “onverplichte” fietspad met het rechthoekige bord mag men “niet brommen” . Geen snor of bromscooter.
Alleen de elektrische snor mag. Dit bord past hier niet .
Vreemde oplossing en moet het fietspad nog steeds rechtgetrokken worden.
M.a.w die gevaarlijke bocht hoort er niet in.

Ga voor de verandering met een 45km e-fiets in Amsterdam fietsen (speed pedelec) levensgevaarlijk

14 maart 2018 om 19:01
Roelof zegt:

Wou nog even terugkomen op het controleren.

ik vind uberhaupt dat er veel te weinig gecontroleerd word in Haren. fietsverlichting en snelheid.

Op de volgende trajecten bv. geld 30 km per uur maar woord veelal 50 gereden:

Oosterweg/ Krom elleboog / molenweg(is echt 30 km per uur zone)
stationsstraat/middelhorsterweg
waterhuizerweg/tussenziel/ oude middelhorst
kerklaan (tussen molenweg en dilgtweg)

15 maart 2018 om 08:31

Wilt u reageren?




Wij plaatsen alleen inhoudelijke reacties. Reacties met voornamelijk slogans en kreten worden niet gepubliceerd.