De krant die je leest van A tot Z
Zaterdag 20 oktober, 2018

vrijdag 12 januari 2018

Nieuws:

Licht brandt in ‘Rondje Haren’ – lees meer…

Door: Redactie

Vandaag brandt licht in de nieuwe markeringen van ‘Rondje Haren’.

De bordjes met bankjes markeren de route van het winkelrondje en zijn gefinancierd door Dorpsfonds Haren. Dat fonds beheert gelden, die deels worden opgebracht door ondernemers. Het Dorpsfonds Haren onderneemt initiatieven om Haren aantrekkelijk te houden en het ‘merk’ Haren bekend te maken. Zo heeft men destijds de tijdelijke aankleding van het Raadhuisplein mogelijk gemaakt. De verlichting brandt al, maar de markeringen moeten nog worden voltooid.

25 reacties

Antoine zegt:

Al stoppen ze er duzend lichies in,
het is en blijft een lelijk ding.

🙂

12 januari 2018 om 09:24
peter zegt:

Rommelig,
Begrijp niet hoe de gemeente (immers op hun gronden) medewerking heeft willen verlenen. Het maakt het straatbeeld rommelig. Maar dat zien we op heel veel plekken in Haren, bijvoorbeeld:
– diverse spandoeken nabij de rotonde Emmalaan/Rijksstraatweg
– als je Haren komend vanaf de A28, binnenkomt zie je vele borden (aankondiging dorpsactiviteiten; Haren onderdeel van Hondsrug; Wegenkaart) op een zeer korte afstand: rommelig beeld.

Misschien typeert het ook wel de Harense politiek: rommelig
😉

12 januari 2018 om 11:52
peter zegt:

Geen idee of mijn reactie is doorgekomen.
Maar rommelig dus, kijk nu enkel alleen eens naar deze foto.
De foto vertekend wellicht maar zeg op een vierkant van 10 bij 10 meter:
– je ziet nog net een lantaarnpaal;
– Harens rondje;
– Vuilnisbak;
– Stratenkaart;
– Bewegwijzering;
– Bord met begin voetpad;
– Paaltjes bij Intermezzo

12 januari 2018 om 12:02
ben zegt:

De een vindt het mooi de ander lelijk. kunst is een blijft een kwestie van smaak.

persoonlijk vind ik het over de balk gesmeten geld zoals met veel zogenaamde kunst.
en had beter besteed kunnen worden. Echter zijn er regeltje in dit land die mogelijk aangepast moeten worden om dit soort kapitaal vernietiging tegen te gaan.

en zoalng dit soort regels er zijn hebben wij met zijn allen te accepteren dat dfit gebeurt.
vraag mij af wie het onderhoud betaald.

13 januari 2018 om 10:43
Alie zegt:

Stelletje zeuren. Wat wil je dan?
Wel klagen maar geen alternatief.

13 januari 2018 om 13:33
Alie van Dam zegt:

Stelletje zeuren. Wat wil je dan?
Wel klagen maar geen alternatief.

13 januari 2018 om 13:34
Peter zegt:

“Wel zeuren, geen alternatief”?

Waarom zou er een alternatief moeten komen…
Vanochtend de bewuste locatie bij intermezzo nog eens bekeken, wat een rommelig beeld! In het echt staan er nog veel meer elementen dan je op de foto kunt zien.

13 januari 2018 om 22:12
Henk zegt:

Een echte promotie voor Haren is stoppen met betaald parkeren. Rondje Haren ha ha wie verzint zoiets.
Begin eens met een rondje vrij parkeren

14 januari 2018 om 00:54
Hilvert zegt:

Het Dorpsfonds lijkt me een goed initiatief en als je op hun website leest wat ze allemaal doen, helemaal goed.
Maar om deze metropalen in het dorp te zetten om mensen te trekken……?
Gratis parkeren was inderdaad een beter alternatief.
Ben ook benieuwd wat Emile Koopmans hier over schrijft in zijn column.

15 januari 2018 om 08:02
Cees Bosman zegt:

Hoezo “Rondje Haren”. Alleen van die foeilelijke markeringen aan de oostzijde van de Rijksstraatweg.
Doet me denken aan de London Underground.

15 januari 2018 om 11:11
harinees zegt:

Vind het weggegooid geld. Kan je volgens mij veel zinvoller besteden

15 januari 2018 om 15:48
faceplant zegt:

Grote kans dat de gemeentereiniging dag in dag uit propjes en blikjes uit deze bakken mag verwijderen.

15 januari 2018 om 18:26
lanting zegt:

Jammer dat daar geld voor is, op de vraag om de bomen te snoeien aan het begin van de vondellaan, t.b.v. de ouderen, is geen geld over!

15 januari 2018 om 19:12
Pieter zegt:

Jammer. Lelijk. En waarom geen groen/planten erin? Nu alleen energieslurpers. Duidelijk is dat milieu geen prio heeft voor ondernemers haren…

15 januari 2018 om 19:19
Jacob zegt:

Ja, ben het met Henk en Hilvert eens, gratis parkeren zet veel meer zoden aan de dijk voor winkelende bezoekers.

16 januari 2018 om 08:47
R. Leon zegt:

Dat geval dat ze bij de kerk hebben geplaatst is nogal ongelukkig, precies op het kleine stukje voetpad dat daar nog is.
Aan de zijde van de ABNAMRO was een betere keuze geweest, dan moet de oliebollenkraam maar een andere plek krijgen..

16 januari 2018 om 09:22
Dien zegt:

En dan de aanblik bij de dorpskerk….
Rondom 3 van die lelijkerds ,die het mooie zicht op de kerk verpesten !!

16 januari 2018 om 11:13
Willem zegt:

De tijdelijke herinrichting Raadhuisplein heeft € 40.000,- gekost.
Men zei toen dat er niet meer geld was.
Dit is uitgevoerd door team 4 architecten, waarvan dhr. K. directeur is.
Dhr. K. zit ook in het dorpsfonds. Belangenverstrengeling?
Ben benieuwd wie de opdracht heeft gekregen om deze verschrikkelijke palen neer te zetten en wat deze grap gaat kosten

16 januari 2018 om 12:42
rotte zegt:

Sorry hoor, maar ik vind het weggegooid geld. Kan me niet voorstellen dat de gemeente het geld niet in wat zinnigers kon steken.

16 januari 2018 om 13:35
R. Leon zegt:

@Rotte: Blijkbaar heeft de gemeente na alle bezuinigingen weer geld over. Mooi! Laat ze dan eerst de OZB weer wat naar beneden doen.

16 januari 2018 om 14:41
andries zegt:

Prachtig! Moeten er veel meer van komen! Fleurt het dorp lekker op!

16 januari 2018 om 14:52
faceplant zegt:

Slaan die palen ook data op van het winkelend publiek ( doormiddel van het uitlezen van voorbij wandelende smart phones.. … Ik kan mij anders geen enkele normale reden voorstellen waarom dit hier is geplaatst..

18 januari 2018 om 08:32
peter zegt:

Het mooie dorp Haren wordt meerdere keren door mij vanuit Helpman bezocht. Helaas is het dorp nu veel onaantrekkelijker geworden. Wat foei en foei lelijk is dit, geheel on Harens. Wat een foute keuze!!!

18 januari 2018 om 11:12
Willem zegt:

Graag die lelijke dingen zo snel mogelijk weer verwijderen a.u.b.
En dan ook gelijk die mega bloempotten en roestbakken weg!
Hoe is het mogelijk dat zomaar kan. Als ik morgen mijn huis helemaal paars verf heb ik daags erop de gemeente aan de deur staan, maar blijkbaar wordt dit als kunst o.i.d. gezien? Graag wat stijlvollere aankleding gemeente!

20 januari 2018 om 20:51
W7 zegt:

Wat een zure mensen wonen er in Haren , klagen en vooral niets is goed , elk initiatief is fout.
Straks leuke plantjes erin , lekker op het bankje in het zonnetje. Er zit wifi ingebouwd notabene , prachtig toch ?

5 februari 2018 om 18:57

Wilt u reageren?