Comité Regio Groningen-Haren: Halveer Haren-Noord
Het comité Regio Groningen-Haren meent dat er geen behoefte is aan een uitbreiding van Haren met een kleine vierhonderd woningen. Men doet een beroep op de gemeenteraad van Haren om het bouwplan Haren-Noord langs de Oosterweg te halveren.
Maquette van het nieuwe plan. Op de voorgrond de tennishal Oosterweg, men kijkt in oostelijke richting de nieuwe wijk in….De gemeenteraad staat op het punt het bestemmingsplan met de genoemde plannen goed- of af te keuren. Dat zal gebeuren in de raadsvergadering op 27 mei.
Haren-Noord is een uitbreiding waarvan al bijna tien jaar sprake is. Ter voorbereiding op dit project kwam de sportverplaatsing op gang, waarbij de Blauwe Ruiters en VV Gorecht moesten verhuizen. Het project wordt gedragen door de GEM, een gezamenlijke exploitatiemaatschappij, in het leven geroepen om de verschillende grondeigenaren te laten samenwerken. Hierin zitten bouwbedrijven/ontwikkelaars Heijmans en Geveke en de gemeente Haren.
Deze periode komen er veel bezwaren los van omwonenden, die vinden dat de wijk te groot wordt en de verkeersdruk op de Oosterweg, Kerklaan en Kromme Elleboog in Haren ook.
6 reacties