Nieuws:
Trackrecord van fusiediscussie Haren is al lang – lees meer…
Door: Redactie
Knipsel uit 1946. Ook toen wilde Groningen graag Haren inlijven.
Noordlaren zou bij Zuidlaren worden gevoegd, maar dat stuitte op bezwaren van de provinciegrens. Het ging allemaal niet door. In 1961 probeerde Groningen het weer. Haren moest woonruimte bieden voor Groningers. Maar ook o.a. Bedum en Hoogkerk zouden geannexeerd worden. Het ging niet door, net als de eerdere plannen in 1969 en 1920. Ten slotte werd in 1996 nog eens een balletje opgegooid om Haren en Eelde bij de stad te voegen. En het verhaal van 2013 en 2015 is alom bekend. Haren blijft Haren.

Bron: 200 jaar gemeentebestuur Haren, door Eppo van Koldam
Geen reacties