Observaties van een dorpsgenoot: Bitterballen
Waar gingen die bitterballen naar toe?
Door: haweha gespot:
Een vriendelijke en vrolijke meneer verliet PAUL’s snacks & broodjeshuis en liep met rasse schreden weg in zuidelijke richting. Op beide handen voerde hij een overvolle schaal met bitterballen met zich mee. Overvol, want binnen de enkele meters die hij nog maar had afgelegd lagen er al een paar op de straatstenen, echter zonder dat hij daar erg in had. Toen ik hem er bij het tegenkomen op attendeerde riep hij vriendelijk en vrolijk ,, o ja, pak ze maar en smul er maar van”. Zonder echt om te zien liep hij gehaast verder terwijl een kennelijk goede vrouwelijke bekende van hem vanaf de overzijde van de straat hem bij naam toevoegde dat het geen Sinterklaas meer was.
Zonder te weten waar hij met de bitterballen op af stevende, bedacht ik later dat zoiets ook van toepassing zou kunnen zijn als grap bij Bananensplit. Of de gevallenen opgeraapt- en door anderen verorberd zijn, heb ik niet meegekregen.
1 reactie