Observaties van een dorpsgenoot: pluim voor scholieren Guyot
Door: haweha
Het was een lust om te zien hoe een groep jongelui, met begeleiding, in en rond het dorpscentrum afval verzamelde. Toen ik ze aansprak bleken het leerlingen van het Doveninstituut Guyot te zijn. En ze hadden begeleiding , en daarvoor praktijkles gehad, van Milieu-Stewards van Stadsbeheer Groningen.
Vrolijk en ijverig waren ze in o.a. de Molenweg en de Rijksstraatweg bezig met klemstokken om papier, plastic, blikjes etc. in vuilniszakken te deponeren. Maar, opeens verdween een deel van de groep om de hoek van de Vondellaan in en dat had bij navraag een speciale reden.
Ze hadden in het struikgewas en tussen de rozenstruiken zogenaamd waardevolle spulletjes ,,opgevist”. Zo vonden ze een portemonnee en een mapje met allerlei pasjes, en met die gevonden voorwerpen gingen ze opgetogen naar het politiebureau.
Aldus mag geconcludeerd worden dat dit soort praktijkonderwijs voor deze speciale doelgroep meervoudig bijzonder nuttig resultaat oplevert. Proficiat!

Geen reacties