Observaties van een dorpsgenoot: wat gebeurt er aan de Esserweg?
Door: haweha
Mensen die zich via de Kerklaan richting stad en omgekeerd begeven vragen zich af wat er aan de Esserweg gebeurt. De bomenkap, die reeds in november 2014 door de gemeente bekend werd gemaakt, had als aanleiding dat ter plaatse het zogenaamde Gasopslag-station ( GOS ) wordt uitgebreid. Dit vindt dus plaats aan het eind van de Kerklaan tussen de rijbaan en het fietspad. Of wel, bij de grens met Groningen, vlak voor het fietspad Esserhaag naar de Helper-zoom. De Gasunie werkt hiermee aan vernieuwing van het gastransport-netwerk.
Het terrein wordt bewaakt door zogenaamde Surveillange camera’s.
3 reacties