Betaalsysteem parkeergarage blijft rammelen
De parkeergarage in Haren is voorzien van een modern betaalsysteem, dat echter geregeld hapert. Dat valt af te leiden uit de geregelde klachten die onze redactie ontvangt van mensen die beledigd zijn door de techniek. Zo ook van een dame die boos haar bekeuring toont: “Ik kom uit Zuidlaren om winkels te bezoeken, ik betaal netjes voor het parkeren en kan dat laten zien op mijn bankafschrift….en toch krijg ik een bekeuring met een beschuldigende brief erbij. Dat steekt mij zeer!” zegt zij.
Wie de garage inrijdt wordt op de foto gezet, wie wegrijdt ook. Als in de tussentijd niet is afgerekend volgt onverbiddelijk een bekeuring van 50 euro. Als mensen kunnen aantonen dat ze wél hebben betaald, zou je mogen concluderen dat het systeem technisch niet in orde is. Voor gedupeerden is het lastig, want zij moeten eerst de boete betalen en pas dan wordt hun klacht bij de gemeente in behandeling genomen.
6 reacties