Gedicht over positivisme
De column van Hein Bloemink in Haren de Krant van deze week ging over positivisme. Harry Verhagen liet zich hierdoor inspireren tot een gedichtje, dat we u niet willen onthouden. Waarvoor dank.
In “Haren de Krant” had u het over optimisme
En dat is mij uit het hart gegrepen
Want media hebben het maar over
pessimisme
En dat heb ik maar steeds niet begrepen.
Optimisme doet mensen goed leven
En dat is toch waar het eigenlijk om gaat?
Een pessimist laat mensen steeds zweven
In angst, onzekerheid en dat heeft geen baat.
Dit gedichtje is nu voor u gemaakt
Als dank voor uw goed artikel in die krant
Want als iets fout is, wordt u toch gekraakt?
En dan valt u bijna door de krantenmand.
27 maart 2013, Harry Verhagen
3 reacties