De krant die je leest van A tot Z
Zaterdag 19 september, 2020

maandag 21 december 2015

Nieuws:

Gratis wifi op hangplek Haren

Door: Redactie

Op een nader te benoemen locatie gaat de gemeente Haren gratis wifi aanbieden, zodat hangjongeren er online kunnen gaan. Voorwaarde is wel dat ze geen rommel maken.

Het idee maakt deel uit van een landelijk project van de Vereniging Nederlandse Gemeenten, die creatieve manieren zoekt om zwerfvuil tegen te gaan.

Als de hangplek (waarschijnlijk een bankje) toch wordt vervuild gaat de wifi weer op ‘uit’.

Bron: rtvn

8 reacties

maria zegt:

Mag deze hangplek en het bankje aub in de grote hal van het glazen paleis? Wij hebben als buurtgenoten zon drie jaar geleden aardig wat overlast gehad. Ook het bankje vlakbij de woning van wethouder Lambeck lijkt me een prima plek.

22 december 2015 om 10:35
Trieneke Kloppenburg zegt:

Mag toch hopen dat deze gemeentelijk geste te weten: een wifi aanbieding niet in het Boeremapark komt.
Het is hier zonder wifi ook al gezellig. (maar wel zwerfvuil bij de bankjes……)
We zien het wel weer.

22 december 2015 om 21:59
Boekenwurm zegt:

In de bieb is ook gratis wifi.. Echter je kunt de jeugd ook een rondleiding geven en uitleggen dat je daar boeken kunt lenen. Dat zijn van die dingen die men vroeger kon / moest lezen 🙂

23 december 2015 om 08:49
Leonie zegt:

Echt zonde dat zo’n positief en goed idee vaak weer negatieve reactie oplevert. Ik vind het een goed idee en dat mag ook bij het bankje vlakbij mijn huis. Leven en laten leven!

23 december 2015 om 11:49
InwonervanHaren zegt:

Je kunt daarmee eenvoudig zien welke apparatuur verbinding heeft gemaakt. Dat schept prachtige mogelijkheden voor contact wanneer dat nodig mocht zijn.

23 december 2015 om 13:18
Leo zegt:

Vroeger (ja, daar heb je dat woord weer) gingen we stappen in de stad en zaten de ouwetjes op een bankje in het park. Nu zit de jeugd weg te kwijnen tussen de eendjes en maken de rollators de Poelestraat onveilig… 😉

23 december 2015 om 14:33
wifi zegt:

Ik zie het al helemaal voor me. Een trotse ambtenaar van het projectteam “hangjongeren” die dit klinkende resultaat heeft bereikt met een ambtenaar van het projectteam “moderne media”. Ze lopen te glimmen tijdens het ambtenaren-kerstdiner. Zijn er nog pubers zonder 3G? Nee, dit zal ze leren, haha……Met hoeveel naïviteit wil je het jaar uit. Snel fuseren met Groningen….

23 december 2015 om 15:36
rdv zegt:

De skatebaan is een goede plek daar is alles toch al toegestaan. Politie zie je er niet.

28 december 2015 om 14:07

Wilt u reageren?