Binnenkort in de krant: Herinneringen aan de gemeentepolitie van Haren
In de komende uitgave van Haren de Krant (23 maart) leest u anekdotes uit de herinneringen van Jaap Reitsema, die van 1966 tot 2002 werkzaam was bij de gemeentepolitie van Haren (Gempo).
Reitsema verhaalt over een tijd dat de wereld simpeler was. Dieven kende hij bij naam en als die zich tijdens een koopavond in Haren vertoonden konden ze rekenen op twee surveillerende ‘stillen’ achter zich aan. Reitsema was al agent toen het politiebureau nog aan de Rijksstraatweg zat (waar nu de ingang van winkelcentrum De Brinken is). Politie had nog geen portofoons. Tijdens het surveilleren moesten ze steevast even langs het bureau fietsen. Als daar een Gezinsbode achter het raam stond was er een melding zonder spoed. Als er een Nieuwsblad van het Noorden achter het raam stond moesten zij een spoedmelding komen ophalen.
Zomaar wat herinneringen. Lees Haren de Krant (23 maart) voor nog meer…

Oude politiebureau tot 1970…Rijksstraatweg ter hoogte van De Brinken

Politiebureau 1970-1975, waar nu Intermezzo staat. Foto toegevoegd na reactie met vraag (zie onder)
9 reacties