De krant die je leest van A tot Z
Dinsdag 28 januari, 2020

vrijdag 09 april 2010

Nieuws:

Ik mag overal parkeren!

Door: Redactie

De auto links heeft zijn 'eigen' parkeerplaats....

De auto links heeft zijn 'eigen' parkeerplaats....

Parkeerwachters in Haren zijn streng en de pakkans is bijna 100%. Wie niet correct parkeert kan rekenen op een bekeuring van 60 euro. Sommige autobezitters hebben er maling aan. En het lijkt wel of uitgerekend zij niet worden opgemerkt door passerende agenten of parkeerwachters. Gisteren stond deze rijzige wagen comfortabel geparkeerd in het centrum van Haren. Ogenschijnlijk gedoogd. Of zou er later alsnog een geel bonnetje op zijn voorruit zijn geplakt? Maar de boodschap die deze automobilist de wereld in zendt is helder: ik mag overal parkeren!

41 reacties

Ravie zegt:

Wat mij opvalt is, dat er meer gecontroleerd wordt op de pakeerplaatsen dan op ‘wild’ parkeerders. Ik heb vaak genoeg gezien dat parkeerwachters er gewoon langs lopen en dus vooral gefocust zijn op auto’s waarvan de pakeermeter 5 minuten is verlopen.

Blijkbaar halen ze daar meer voldoening uit.

9 april 2010 om 15:38
A.koster zegt:

nou daar heb je een punt! hoevaak het mij ook opvalt dat politie zomaar langs de rijksstraatweg rijd zonder de wildparkeerders aan te pakken, gewoon ontzettend vervelend, want vooral in het centrum brengt dit onveilige situaties met zich mee!

9 april 2010 om 19:36
Niels zegt:

Als ik op vrijdagavond door het dorp loop dat zie ik een rijtje auto’s wild parkeren op de Rijksstraatweg, van begin tot eind: bij Bakker Bart, ING, Blokker, ABN AMRO / Kerk (“even pinnen”) Maar geen enkele parkeerwachter. Als een parkeerwachter heen en weer loopt kan hij behoorlijk wat bonnen uitdelen en ergenissen voorkomen.

9 april 2010 om 22:08
sjambek zegt:

Schande meteen weghalen die fiets……….

9 april 2010 om 22:23
FM zegt:

Mee eens, laat ze maar eens langs de Rijksstraatweg gaan paraderen, bij de kerk of Intermezzo of aan het begin van de Kerklaan. Er zijn heel veel plaatsen waar onterecht auto’s staan, De mensen die hun auto parkeren op aangewezen parkeerplaatsen betalen meestal wel.

10 april 2010 om 01:19
frank logjes zegt:

Laat ze al die kakkers maar eens aan pakken werkelijk te gek voor woorden wat er in het centrum gebeurt

10 april 2010 om 19:04
kareltje zegt:

ik heb zelf een dure parkeer-jaar-vergunning. Vaak zijn op met name de vrijdagen alle parkeerplaatsen bezet. En dan heb je eindelijk een plekje gevonden bij de c1000, blijkt ineens dat daar de regels zijn aangepast! (niet meer lang-parkeren!) En dan zie je vele auto’s om je heen zonder een geldig kaartje, belachelijk!

10 april 2010 om 19:42
meike zegt:

ik sluit mij helemaal bij bovenstaande reacties aan, op de reguliere parkeerplaatsen wordt naar mijn idee ook sneller bekeurd dan op de ‘wild-parkeerders-overal-toege-eigende’ plekken.
Pak die in het centrum nu eindelijk eens een keer harder aan en kijk niet op die 2 minuten te laat bij een officiele parkeerplaats.
Gewoon op een stoeltje wachten bij de kruidvat en direct vangen maar !

10 april 2010 om 22:06
Hans zegt:

Stel je gaat met deze foto of filmpje naar het politiebureau,geen parkeerlichten aan voor in/uitladen, kan de politie via kentekenregistratie dan geen forse bon naar de eigenaar sturen????

10 april 2010 om 23:01
frenk zegt:

zelfs nustaat de zelfde auto op zondag ochtend midden op de stoep geparkeerd

11 april 2010 om 11:02
sjambek zegt:

Niet die auto moet weg maar die fiets moet weg

11 april 2010 om 11:33
w.voorthuis zegt:

Share Space

Wat is dit nu? Laten we het principe van het gebruik van de ruimte in stand houden. Daar horen ook geparkeerde auto’s bij.U groeit toch ook mee met de tijd of moeten we terug gaan naar de diligence? Bovendien betekent wat extra “obstakels” rustiger rijden!

11 april 2010 om 12:11
frenk zegt:

rustig rijden op de stoep???
volgens mij hoor je gewoon niet op de stoep te parkeren maar op een parkeerplaats

misschien voor de sns bank op zondag, 4 meter terug

11 april 2010 om 13:40
Elisabeth zegt:

Degene die deze foto heeft gemaakt, heeft ie echt niets anders te doen! Foei.

Vind zich zelf blijkbaar een perfect mens die nooit zelf eens iets fout doet. Ja, zo kun je je dagen doorbrengen.

Volgende keer graag een foto van 4 fietsende mensen die naast elkaar rijden. Houd een mens van de straat met dit soort verlinkerij. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, begrijpt u dat?

11 april 2010 om 16:35
peter zegt:

Ik zet hem daar altijd neer! Controleren ze nooit. Je bent trouwens wel echt een kneusje als je een dure parkeer-jaar-vergunning koopt!

11 april 2010 om 16:49
oneliner zegt:

deze parkeerder geeft precies aan waar nog ruimte is om voor weinig geld parkeerplaatsen te creeren. wie heeft hier nu last van? hekjes 2 meter naar achter en klaar is kees. kijk naar zuidlaren, daar staan ze allemaal zo.

11 april 2010 om 21:14
harm zegt:

als ze er op vrijdagavond een vaste parkeer wachter in haren zijn werk laat doen, is het fout parkeren zo afgelopen.
Een parkeerwachter op vrijdagavond is het wel waard,omdat hij genoeg bonnen kan uitschrijven om zijn eigen salaris te betalen.

Door de weeks controleren ze toch niet vaak, omdat er dan niks te verdienenvalt, zodoende kan deze foutparkeerder er wel de hele dag kunnen staan, zonder er een bonnetje er voor te krijgen, maar hij loopt eens tegen de lamp.

12 april 2010 om 12:05
JM zegt:

En wederom allerlei domme reacties. Als de foto niet gemaakt was, wat hadden we dan met onze kostbare tijd gedaan? Feit is dat de auto fout staat en ook een feit is dat het de gemoederen behoorlijk bezig houd gezien alle reacties.
Ben het helemaal eens met het aanpakken van al die wildparkeerders en een soepeler optreden tegen legale parkeerders die wat te laat zijn.
Toch snap ik sommige felle reacties wel, heeft allemaal te maken met frustratie over wangedrag. Mensen met enorme ego’s, die handelen alsof de hele wereld om hun draait. En als er dan eens iemand is die hier iets van zegt, krijgt hij/zij de volle laag.
Heb zelf geen last van frustratie, maar ik signaleer wel en erger me kapot aan al die arrogantie en gemakzucht. Tjonge kan er bijna wel een boek over schrijven.

12 april 2010 om 13:37
tuurlijk zegt:

het is een mercedes en die mogen alles….. ha ha

13 april 2010 om 08:25
jongeheer zegt:

Dus je mag de auto ook niet even snel bij Guus Ennes neerzetten, pakje shag / staatslot kopen en binnen een minuut weer weg. Kost niet alleen deze ondernemer al veel geld maar meerdere!!
Ik ga echt niet eerst de auto uitgebreid parkeren, kaartje kopen, vervolgens broodje halen voor € 2,50 bij onze Bart. Wat een gedoe!!

Mag je er wel met knipperlichten aan staan?

13 april 2010 om 15:09
Anna zegt:

Het is niet goed te praten en ik erger mij er ook wel aan, maar met het parkeergeld word je ook wel het vel over de oren gehaald. Het is DE melkkoe van de gemeente. Want de minimum-parkeerduur is 30 minuten en dat voor 40 cent. Als ik even gauw een boodschapje moet doen (Haderaplein) en ik ben hooguit 5 minuten bij mijn auto weg dan betaal ik niet. Als ik per minuut zou kunnen betalen dan zou ik wel betalen, want dat is fair. Maar voor een klein boodschapje 40 cent betalen en dan na 5 minuten al weer weg rijden, daar pas ik voor. En ik heb er ook nog nooit een bon voor gekregen… En nou maar hopen dat de parkeerwachters dit niet lezen natuurlijk 🙂

13 april 2010 om 16:53
Bob de Vries zegt:

Hoeveel van die verontwaardigde foutparkeerders zouden niet net zo goed op de fiets hun broodje of sigaretje kunnen halen?!

13 april 2010 om 19:32
antoine zegt:

Wat een gezeur over 40 cent! Het vel over je oren? Daar kun je nog geen postzegel voor kopen.

13 april 2010 om 21:55
Anneke zegt:

Bij Primera staan de fietsen van klanten van Bakker Bart voor de deur en dan hebben we het nog niet over al die tafeltjes en stoeltjes.
Zal mij worst wezen maar waarom mag Primera slechts 1 reclamebord voor de deur hebben en de buurman het hele trotoir benutten?

14 april 2010 om 16:21
mr.f.g.j. van der Gr zegt:

waarom staat mij automobiel op de foto?

14 april 2010 om 20:40
Eigenaar 'Brutaaltje zegt:

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom mijn kenteken destijds niet onherkenbaar gemaakt werd…

15 april 2010 om 14:03
Peter zegt:

Omdat die auto er vaker staat lapzwans, en daar mag je niet parkeren……. Ook jij met zo’n dure? bak kan een kaartje kopen in de automaat, dat er maar vele bekeuringen mogen komen voor je haha

15 april 2010 om 15:37
janneke zegt:

en wat vinden we met zijn allen van alle parkeerplaatsen die door de ambtenaren worden bezet in het centrum op vrijdagmiddag, avond en zaterdag? dan mag deze mevrouw best wel even parkeren langs de kant van de weg, heeft niemand last van !

15 april 2010 om 21:43
joed zegt:

tjongejongejonge, wát een gemekker allemaal over het parkeergeld! 40 cent per half uur!!!Ga in de stad parkeren en je bent 2x zoveel kwijt. Of gewoon even op de fiets. Ik lag me slap om al die mensen die kansarm gratis gaan parkeren bij de rabobank of Albert Heyn (en daar écht geen boodschappen doen maar even naar de kapper gaan oid)Wát zielig! En dat zijn zéker niet de kleinste autootjes die ik daar zie staan! En ik als Rabobank en AH klant maar zoeken naar een plekje
Moet Haren dan maar de OZB verhogen of de afvalstoffenheffing laten stijgen? Natuurlijk zijn het inkomsten voor de gemeente, maar érgens moeten de inkomsten wel vandaan komen!

16 april 2010 om 08:27
antoine zegt:

Al die ambtenaren die op vrijdagavond en zaterdag aan het werk zijn, Janneke? Nou moet het toch echt niet gekker worden…

16 april 2010 om 09:28
FM zegt:

sinds wanneer zijn er op vrijdagmiddag, avond en zaterdag ambtenaren aan het werk. Janneke is niet helemaal bij de tijd, jammer hoor van die oogkleppen.

16 april 2010 om 11:02
joed zegt:

En bovendien Janneke, mogen ambtenaren niet parkeren/ geen auto meenemen naar het dorp/naar hun werk? Dat zou wel een hele rare kronkel worden, alsof zij minder/anders zijn als jij die een boodschapje wil doen zonder 40 centjes te betalen. Misschien hebben ze een parkeerontheffing. So what? Jij zou dan ook niet een kaartje kopen als je een ontheffing hebt. Goh, dan weet ik er ook nog wel een paar! (janneke parkeert op straat,nou dan mag ik mijn auto er toch ook wel neerzetten!)Dát is zo’n onzin! Van dat soort opmerkingen kan de maatschappij inderdaad een zootje worden. Iedereen wijst naar elkaar en verbindt daar zijn/haar eigen regels en wetten aan. Regels zijn regels, als iemand zich er niet aan houdt, dom/pech/jammer van/voor dat persoon. Ben je het niet eens met een regel, dien een klacht in, stap naar de wethouders, weet-ik-veel. Maar iedereen weet dat je niet aan de rijksstraatweg mag parkeren en voetgangers/fietsers er last van hebben.

16 april 2010 om 11:20
Rolf zegt:

Wijze woorden van joed hier…

16 april 2010 om 13:35
dennie zegt:

NEDERLAND is echt ziek aan het worden !!
De 1 is jaloers op de auto zelf vandaar dat ze het niet uit kunnen staan !! De ander maakt zich er gewoon druk om helemaal ziek. Ik werk de hele dag met hoogwerkers en sta elke dag op de stoep. Moet je eens zien hoeveel mensen je aankijken van nou nou zet je toch zo niet neer !! Degene die hier zo een grote mond hebben moeten lekker bij mij langs rijden en dit even bij mij melden want dan zijn ze niet bijdehand alleen achteraf. Als ze het zien gebeuren zeggen ze ook niets. Nederlanders zijn allemaal lafaards en dat wordt het grootste probleem in dit land in de toekomst.
Gr. dennie

24 mei 2010 om 07:39
antoine zegt:

Dennie, je vergeet je adres te melden. Zo kan er natuurlijk niemand lekker bij je langs rijden…

24 mei 2010 om 17:23
dennie zegt:

Ga me adres hier ook niet neerzetten he met 2 kinderen
Maar jij mag morgen zo bij me langs rijden hoor in Den Haag als ik aan het werk ben !!
Ben op de loevesteinlaan dus zie je daar wel
Tot morgen he hoor ik daar alle klagende mensen wel

24 mei 2010 om 22:09
joed zegt:

Jeetje, wat een rare wending aan deze discussie! We hebben het alleen maar over parkeren daar waar het niet mag toch? Wil iemand wel of niet 40 cent betalen om te parkeren? Niet overdrijven Dennie…. Ik ben zéker geen lafaard, dus wil je niet álle nederlanders over 1 kam scheren? Daar zou nederland kapot aan kunnen gaan!

25 mei 2010 om 09:30
antoine zegt:

Tuurlijk, ik ga even 500 kilometer heen en weer rijden om een hoogwerker in actie te zien… 🙂

25 mei 2010 om 09:52
dennie zegt:

Maakt allemaal niet uit
Maak elke dag mee dat er mensen zijn die zich druk maken om de kleinste dingen en kan dat echt niet uitstaan. Kan het gewoon niet begrijpen. Laat die vent lekker zijn auto parkeren !!Hij loopt toch zelf het risico om een bekeuring te krijgen. Je kan je beter druk maken over andere dingen in dit land, want heel dit land gaat naar de klote

25 mei 2010 om 20:27
joed zegt:

ja maar Dennie, wie maakt zich hier nu druk over de kleinste dingen? Laat iedereen toch lekker boetes verzamelen en doorklagen. Ik ga ook écht niet naar de klote. Ik ben namelijk verrekte gelukkig en tevreden hier in dit landje, ondanks alles wat vast mis zal zijn. Want dat is er heus wel, maar daar laat ik mijn humeur niet door bederven? Ik leef één keer en die ene keer wil ik genieten en er wat moois van maken. En een discussie als deze verhoogd alleen maar het plezier in mijn leven. Maar laf ben ik niet en ik maak me ook niet druk over de kleinste dingen en ik draag mijn steentje bij dit land niet naar de kloten te helpen. Jij ook?

25 mei 2010 om 22:27
ABB zegt:

Zinloze discussie. Ik zou haast voorstellen; “einde discussie”