Internaat dovenschool Guyot mag open blijven
De Tweede Kamer steunt de motie die op initiatief van D66 is ingediend om het doveninternaat van Kentalis permanent te blijven financieren en dus open te houden. Staatssecretaris Dekker legt zich daar bij neer.
Op 17 februari heeft een meerderheid van D66, PvdA, CDA en SP deze motie ingediend. Daarin wordt gepleit voor structurele financiering van het internaat, zolang er leerlingen zijn die daar behoefte aan hebben. En dat geldt voor álle leerlingen die in het internaat verblijven, dus ook de leerlingen die Dagbesteding en Arbeid volgen, waar de staatssecretaris eerder een uitzondering voor wilde maken.
De staatssecretaris gaf aan dat hij ‘het oordeel aan de Tweede Kamer overlaat’, wat betekent dat hij de motie gaat uitvoeren.
1 reactie