Opvang statushouders Haren verloopt stroef
Haren zoekt nog steeds een geschikte locatie om vluchtelingen met een verblijfsstatus te kunnen laten wonen. Enkele maanden geleden pakte men de opdracht voortvarend op en onderzocht mogelijkheden om bestaande (bedrijfs)gebouwen te transformeren in wooneenheden. Er werd gesproken van voormalig Erasmusheem en de lege kantoren van Grontmij aan het Stationsplein.
Wethouder Mariska Sloot is nog steeds van goede wil en geeft de moed niet op. Hoewel zij groen licht heeft voor het toevoegen van wooneenheden aan de bestaande woonquota willen de eigenaren van panden, corporaties en ontwikkelaars nog niet meewerken. Zij zegt dat deze partijen er weinig voor voelen om voor een beperkte periode (maximaal tien jaar) gebouwen een andere functie te geven.
Sloot zegt stug door te gaan met haar pogingen.
19 reacties