Oversteken? Waar is het trottoir? – lees meer…
Een oplettende lezer maakte deze foto aan de Nieuwe Stationsweg in Haren. Lopend vanaf het station naar de Middelhorsterweg kom je dit bord tegen. Vraag is: oversteken, waarheen?
Een oplettende lezer maakte deze foto aan de Nieuwe Stationsweg in Haren. Lopend vanaf het station naar de Middelhorsterweg kom je dit bord tegen. Vraag is: oversteken, waarheen?
Een artikel dat goed weergeeft hoe veel mensen vergeten.
Antwoord is
Naar de overkant van de weg om tegen het verkeer in te lopen.
Zoals het ook buuten de bebouwde kom gebruikelijk is.
@Ben: naar de overkant is juist met het verkeer MEE. Het is gewoon een onzinnige aanwijzing.
daarnaast mag men als er geen verplicht voetpad is zowel links als rechts lopen. binnen en buiten de bebouwde kom, trouwens sinds de invoering van RVV1990
http://www.infopolitie.nl/index.php/verkeer4/de-verkeersregels-en-tekens/687-plaats-op-de-weg
Waarschijnlijk willen ze voorkomen dat mensen struikelen en dan gaan mekkeren. Of willen ze voorkomen dat ze niet normaal kunnen doorwerken omdat de voetgangers in de weg lopen.
4 reacties