Nieuws:
Vanavond 19.00 uur spoeddebat in Harense raad
Door: Redactie
Hectiek in het gemeentehuis van Haren. Net op het hoogtepunt van de strijd om het voortbestaan van de gemeente Haren sneuvelt er een wethouder en ontbrandt er een strijd tussen wethouder Verbeek en gedeputeerde Brouns.
De oppositie (GL, CU en PvdA) kan het niet langer aanzien en heeft een spoeddebat aangevraagd, dat vanavond om 19.00 uur gaat plaatsvinden. Coalitiepartijen D66 en GVH laten in een gezamenlijke verklaring weten dat zij het besluit van Paula Lambeck respecteren en begrijpen. Maar zij vinden het opstappen wel op een buitengewoon slecht moment gekomen.
De oppositie wil vanavond het ‘gemankeerde college’ (zoals zij het noemen) aan de tand voelen over de stand van zaken.
Geen reacties