Veel ideeën voor nieuwe bestemming Groninger Buitenschool
De Groninger Buitenschool in het bos van Appèlbergen staat leeg. De gemeente zoekt een nieuwe bestemming voor het pand en er hebben zich verschillende partijen gemeld die wel raad zouden weten met deze bijzondere locatie aan de rand van Glimmen. Maar liefst 24 plannen zijn ingediend en door een jury zijn daaruit de vier meest kansrijke geselecteerd. De vier bedenkers hiervan mogen zich op 11 februari aan de gemeente presenteren.
Het initiatief en de organisatie van deze pitch ligt in handen van platform Gras, Vastgoedrapport Groningen/Assen en Ruimte in Stad. Het doel is dat bijzondere leegstaande gebouwen weer een nieuw leven krijgen door een passende herbestemming. Meer informatie is te vinden op www.pitchgroningen.nl
Op basis hiervan kiest de jury het volgens hen beste plan uit en beveelt dat aan bij wethouder Paula Lambeck. Het is dan aan het college om te bepalen of zij met dit plan verder willen of niet.
Geen reacties