Nieuws:
Westerholm deels gesloopt – lees meer…
Door: Redactie
Huize Westerholm is de afgelopen week deels met de grond gelijk gemaakt. Slopers bereiden de uitbreiding van deze Harense zorginstelling voor. Aan de zijde van de Westerse Drift zal namelijk een, bij de omgeving passende, drie bouwlagen hoge nieuwbouw plaatsvinden. Door verandering van de bestaande situatie en door nieuwbouw wordt het aantal hoogwaardige appartementen uitgebreid van negen naar dertien.
Het is een opmerkelijk beeld. Tot de jaren 70 was op deze plaats een weiland met paarden te zien. De grond behoorde toe aan de katholieke parochie. Op katholieke basis werd Huize Westerholm gebouwd. En nu, ruim veertig jaar later, zijn de woningen aan de zijde van de Westersedrift weer verdwenen.

Toekomstbeeld.
Geen reacties