De krant die je leest van A tot Z
Zondag 21 Juli, 2019

vrijdag 20 december 2013

Nieuws:

Kandidatenlijst Gezond Verstand Haren bekend

Door: Redactie

Gezond Verstand Haren heeft haar kandidatenlijst samengesteld. Met deze ploeg gaat de lokale partij op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014.

 De huidige fractie, rechts Esther Wiersema, links Mariska Sloot...

De huidige fractie, rechts Esther Wiersema, links Mariska Sloot…

Mariska Sloot
17-01-1969

Esther Wiersema
20-06-1976

Fred Dellebarre
15-04-1972

Meinard wolters
08-05-1961

Frans Schmidt
31-07-1963

Pieter Jan Jansen
30-03-1964

Diny Does
09-06-1962

Rien Koning
21-09-1938

Daphne de Haan
09-02-1987

Arjan Sloot
27-04-1968

Mieke Hoen
04-03-1949
Paul Kraus

21-04-1957

Marjan Worst
19-08-1963

Iris Drenth-Meijer
16-06-1976

Truus
Bous
27-03-1967

Saskia Kelderman
04-09-1971

Jurgen Hazewinkel
14-07-1969

16 reacties

Freek zegt:

Er is een aantal kandidaten waar ik met mijn gezonde verstand niet bij kan.. 😉

20 december 2013 om 10:44
Rene valkema zegt:

Mariska en Esther gefeliciteerd. Twee herkenbare gezichten. Een goede keus.
Succes en groet,
Rene Valkema

20 december 2013 om 19:28
Inge zegt:

Dames,
Zorgen jullie ervoor dat de nummers drie en vier zich goed voorbereiden?! Zal vast na 19 maart nodig zijn!
Succes

21 december 2013 om 11:48
Jael Hooghuis zegt:

Nou dat lijkt me geen moeilijke keuze meer voor de politiek dakloze liberalen in Haren.

21 december 2013 om 14:05
karel zegt:

Ja Jan jammer alleen dat dakloze liberalen in Haren niet bestaan. Die stemmen namelijk altijd VVD!

21 december 2013 om 22:30
Jael Hooghuis zegt:

Karel, ik zou maar niet op die trouwe stemschaapjes rekenen. Ze zijn behoorlijk wakker gemaakt.

23 december 2013 om 19:06
zwartkijker zegt:

liberaal…… verrijk je zelf; red je zelf…..
Ik hoop dat GVH meer is dan alleen maar Lokaal-Liberaal, hoop dat het ook sociaal is. Dus Dames en Heren werk aan de winkel….. euh sociale misstanden.

26 december 2013 om 11:08
Angela Hart zegt:

Dus vier partijen zullen bij de peiling voor de keus voor Groningen zijn: VVD, PvdA, GL, CU.
Vier partijen zijn tegen: D66, CDA, GVH, LH.
Ik hoop dat die laatste vier verstandig zijn en Tynaarlo vragen om samen op te trekken. In Drenthe staan ze ook aan de vooravond van herindelen. Dat maakt dat Tynaarlo en Haren rustig naar de fusie kunne toewerken en niet met stoom en kokend water zoals in Groningen. Tegen de tijd dat Haren en Tynaarlo zover zijn, zijn beide provincies samengevoegd en hoeft er ook niet meer gediscussieerd te worden over onder welke provincie de nieuwe gemeente moet vallen.

27 december 2013 om 16:49
mariska sloot zegt:

Beste Zwartkijker,
Gezond Verstand Haren is vooral LOKAAL, onze partij vertegenwoordigt alle politieke stromingen, maar is volledig onafhankelijk! Er is geen enkele landelijke partij die voor ons bepaalt wat we moeten doen, zeggen of stemmen. Dat bepaalt de partij zelf, op basis van wat de mensen in Haren willen. Daarom hebben wij in de afgelopen vier jaar heel veel geluisterd en gesproken naar en met de Harenaars en de mensen uit de buitendorpen . En hebben we in de raad laten horen hoe die mensen over zaken dachten. Aangezien de politiek in Haren,ook na vier jaar, nog steeds laat zien dat ze vooral niet naar de mensen luisteren, denken wij dat er nog steeds behoefte is aan een lokale partij die de belangen van onze gemeente consequent behartigt.
Namens de fractie wens ik u een heel goed 2014!

27 december 2013 om 17:17
Remco de wit zegt:

Als de politiek in Haren laat zien, na 4 jaar, nog steeds niet naar de mensen te luisteren… Vraag mij dan af wat Gezond Verstand Haren uberhaupt in de politiek doet, zie dan ook geen meerwaarde!? 😉

28 december 2013 om 10:34
Dorpsgenieter zegt:

@Angela LH (Hein Frima) heeft voor samenvoegen met Groningen gestemd. Hij is dus voor, net als PvdA, VVD, GL en CU. Er zijn 3 partijen tegen: CDA, D’66 en GVH . Voor de rest helemaal eens, nooit begrepen waarom er zoveel haast moet zijn

28 december 2013 om 11:03
Angela Hart zegt:

@Dorpsgenieter: Hein Frima (LH) heeft enerzijds op 25/11 (als VVD-raadslid) voor Groningen gestemd en op 16/12 (als LH-raadslid) heeft hij dit bevestigd. Anderzijds zegt hij nu dat hij voor een sterke Forenzengemeente tussen Groningen en Assen is (lees: Haren, Tynaarlo en wellicht nog wat andere (delen van ) gemeenten). Ik schaar hem daarom maar gemakshalve in het ‘Tynaarlo-kamp’. Echter, dit flip-flop-gedrag maakt duidelijk dat LH geen visie heeft, geen rechte rug heeft en niks toevoegt aan politiek Haren. Ik verwacht daarom ook niet dat LH een zetel zal krijgen op 19/3.

Mijn voorspelling: D66 6, GVH 3, CDA 2, VVD 2, PvdA 2, GL 1, CU 1, LH 0.

29 december 2013 om 09:47
Dorpsgenoot zegt:

Is wel een leuk onderwerp: wat is de uitslag op 19 maart (over ruim 2 maanden al !!)
Denk maar zo dat Angela op D66 stemt, ik ben objectiever 🙂
D66 4
GVH 4
CDA 3 (dankzij Rene Valkema !)
VVD 1 + LH 1
Pvda,CU en GL ieder 1

Gewoon een vreselijke afstraffing voor de huidige coalitie …. Zelf stem ik landelijk VVD, nu wordt het of CDA of D66 …

Hoop dat er nog meer voorspellingen komen …..

29 december 2013 om 21:50
Zuchtje zegt:

Mijn voorspelling is dat Harenaars (gelukkig) vóór de gemeenteraadsverkiezingen wel zullen inzien dat het CDA, D66 en GVH in het kader van de herindeling op een hele goedkope manier zieltjes proberen te winnen, door een absoluut onrealistische keuze voor te spiegelen, namelijk een fusie met de gemeente Tynaarlo. 🙂

‘t is zó gemakkelijk om af te geven op de VVD. Maar juist deze partij heeft zich een waardige partij getoond met een rechte rug, door op een verantwoorde wijze keuzes te maken, in het belang van de Harenaars.

Een keuze voor Tynaarlo is helemaal niet mogelijk, omdat Tynaarlo niet wil samen gaan met Haren maar samen gaat in STAAN. Met andere woorden: Tynaarlo is niet eens beschikbaar! In het geval dat dit wél zo zou zijn, is e.e.a. vanwege het overschrijden van de provinciegrens niet een gemeentelijk onderwerp maar een zaak voor de provincie(s).

Goedkope politiek bedrijven is niet zo moeilijk, maar ‘t is wél een kunst dit vol te houden tot aan de verkiezingen. Mijn voorspelling: Dit gaat D66 en CDA niet lukken (kiezers zijn écht wel slimmer dan deze partijen inschatten). En je moet wel echt simpel zijn om je stem te geven aan GVH, die nog steeds gelooft in Sinter… ehm. in een zelfstandig Haren 😉 .

30 december 2013 om 02:19
Jael Hooghuis zegt:

Laat men maar zeggen dat je ‘echt wel simpel moet zijn om op GVH te stemmen’. Kiezers zijn inderdaad slimmer. Puur een kwestie van Gezond Verstand.

1 januari 2014 om 18:05
vraagje zegt:

Beste Jael,

Ik lees op http://glimmen.net het volgende bericht van GVH (dec 2010)… “Jael Hooghuis: zonder al jouw inspanningen in die eerste maanden waren de zaken absoluut misgelopen! Dank je wel!”. Jammer dat jij er mede voor gezorgd hebt dat GVH is ontstaan maar ik begrijp dat er nog hoop is voor de GVH leden. Uiteindelijk komt zo aan je bericht te zien toch het gezonde verstand boven drijven!

28 januari 2014 om 21:19

Wilt u reageren?