PvdA ongelukkig met bezuiniging gymnastiek in basisonderwijs
De fractie van PvdA neemt een voorschot op de algemene beschouwingen, die vanaf 16.00 uur plaatsvinden in de raadszaal van de gemeente Haren. De partij hekelt de voorgenomen bezuiniging op gymnastiekonderwijs.
Ton Sprenger: “Door de gehele gemeentelijke subsidie aan het vakonderwijs gymnastiek per 1 januari 2016
stop te zetten, hoopt het college een bezuiniging van € 213.500,= in te boeken.
Het stopzetten aan dit vakonderwijs gymnastiek onderwijs midden in het schooljaar vinden wij ondoordacht en ongelukkig. Daarnaast is onbekend wat de effecten van mogelijke ontslagen en wachtgelden zijn. De PvdA vindt goed bewegingsonderwijs aan kinderen zeer belangrijk. Goed bewegingsonderwijs is een vak en dat doe je er als docent niet zomaar even bij. Plezier in sport en spel maakt dat kinderen meer bewegen, wat hun gezondheid ten goede komt en kinderen worden lid van sportclubs. Wij vinden dat scholen in de gelegenheid moeten worden gesteld om door bijscholing de docenten bevoegd te maken voor het gymnastiekonderwijs. Dus eerst zorgen voor bevoegde docenten in plaats van te stoppen per 1 januari 2016.”

4 reacties