De krant die je leest van A tot Z
Dinsdag 18 november, 2025
Deze post is bekeken 2112 keer.

woensdag 18 juni 2025

Nieuws:

Opinie: KPN glasvezel, aangifte

Door: Redactie

Kink in de KPN kabel

Bij de buren is al 3 maanden geleden door KPN de glasvezelkabel gratis aangesloten, zonder abonnement. Bij ons wil KPN de glasvezelkabel pas aansluiten als we een abonnement nemen. Na protesteren beweert KPN dat we geen gat door onze muur willen laten boren om de kabel aan te sluiten. Wij willen wel degelijk een gat door onze muur laten boren, hebben we twee keer gemaild aan KPN. Twee keer kwam korte daarna een nette heer langs namens KPN: “Als jullie een abonnement nemen, komt er direct een gat en aansluiting. Als jullie niet snel een abonnement afsluiten, moeten jullie de aansluiting zelf betalen”. “Dit is toch gedwongen koppelverkoop” zeiden wij, “en dat is strafbaar.” We zijn nu 9 maanden zo bezig met KPN. “Zelf een gat boren in onze muur is uit de boze, dan kan een kink in de kabel komen”, zegt KPN. Wij zien er geen gat meer in en gaan vanmiddag aangifte doen tegen het ooit zo Koninklijke bedrijf KPN.

Gabor Lodi, sr.

4 reacties

Zucht zegt:

Dezelfde man die onnodig destijds de brandweer liet komen? Wellicht staat er wel een drupje water in zijn kruipruimte………………… wordt het kabeltje nat.

Bert zegt:

Praat mij niet over de KPN. Verschrikkelijk bedrijf en management. Zo goed als ze vroeger is er niks meer van overgebleven. Totaal geen sevice en normen en waarde. Ik heb 2 dagen vrij moeten nemen om de aansluiting en niet geweest. Na een grote mond van mij en gedreigt zijn ze in de avond nog bij mij geweest voor aan sluiting. Bedrijf het Poort heet dat geloof ik. Het zijn Bulgaren. Arme jongens de zit zooi van de KPN op moet ruimen. Ik vroeg om een schadeclaim over die 2 dagen en dat kreeg ik niet. Ik geen aansluiting van de KPN. Ik blijf bij Ziggo.

Ron zegt:

Soms is het de toon die de muziek maakt. Gewoon even overleggen met de mannen van Glaspoort werkt prima.

Bij ons en bij de beide buren is alles perfect gegaan, ondanks dat er schade was. Deze schade heeft KPN bijna 2000 euro gekost, en hebben ze zeer netjes afgehandeld. Geen van ons heeft nog een abonnement afgesloten voordat de aansluiting in huis lag. Zelf uiteindelijk bij een andere aanbieder een abonnement afgesloten.

Enige minpunt in mijn ogen zijn de grondstoffen die nu overal in de voetpaden liggen, maar daarvoor heeft de gemeente Groningen toestemming gegeven, dus dat ligt niet aan KPN.

rolf zegt:

Nou in Oosterhaar kan het begreep ik uit eerdere berichten nog wel een half jaar tot een jaar duren voordat wij het in huis gaan krijgen

Wilt u reageren?




Wij plaatsen alleen inhoudelijke reacties. Reacties met voornamelijk slogans en kreten worden niet gepubliceerd.