De krant die je leest van A tot Z
Zaterdag 30 Mei, 2020

vrijdag 13 december 2019

Nieuws:

Campagne over Haren maakt de tongen los. Bedenk úw slogan en maak kans op een taart

Door: Redactie

Vorige week stonden er plotseling billboards in Groningen en Haren, waarin met ludieke statements duidelijk werd gemaakt dat de Groningers met Haren goud in handen hebben gekregen. De reacties waren niet van de lucht. Kennelijk maakt een statement zoals dit de tongen los. Wie zitten hierachter en waarvoor is de campagne bedoeld?

“Wat een verrassing moet dat zijn, maar ook wat een rijkdom en een luxe. En een mogelijkheden die Haren biedt, ongelofelijk! Om te wonen, te winkelen, te recreëren, te sporten of te werken. Beseffen de Groningers dat wel genoeg?” Aan het woord Emile Koopmans van het Dorpsfonds Haren, die de campagne lanceerde.

Overdreven?
Hij spreidt de verschillende teksten uit en zegt: “Het mooiste van Groningen? HAREN! Dat is misschien, in alle eerlijkheid, wel wat overdreven, maar soms is het even nodig. Na de fusie is Haren weliswaar geïncorporeerd door de stad, maar voor de gemiddelde bezoeker maakt dat weinig uit. Haren was er al lang en blijft gewoon Haren, zoals het was.” Waarom dan toch deze campagne? Koopmans: “Omdat het goed is om eens te wijzen op de vele mooie, nuttige en prettige zaken die Haren biedt. En dat is vooral bestemd voor hen die vlakbij wonen. Slechts 4 mijl van Groningen? HAREN! Vlakbij. Het is bestemd voor al die Groningers, die het dorp Haren makkelijker kunnen bereiken dan de Grote Markt.”

Hart spreekt
De bedenkers van het Dorpsfonds laten in deze campagne ook hun eigen hart spreken. Koopmans: “Want je kunt je boodschappen gerust in Haren doen. Het is op fietsafstand, maar er is ook altijd vrije parkeerruimte voor auto’s. Naast de gewone supermarkten heeft Haren tal van modezaken. Je kunt geen merk bedenken of het is in Haren te koop.”
Hij schuift weer een kopie naar voren: “De catwalk van Groningen? HAREN! Je kunt sportartikelen krijgen, kinderkleding, speelgoed, brillen, er zijn kappers en parfumeriezaken…. Wat is er niet! En alles op loopafstand: het warenhuis van Groningen? HAREN! Er is horeca, in alle soorten, in het dorp of aan het meer. De vrijdagmiddagborrel van Groningen? HAREN! En daarna ga je gezellig naar de warenmarkt op het Raadhuisplein. Dan ben je helemaal klaar voor het weekend.” Wie eenmaal begint houdt niet meer op: het maken van de teksten werd binnen het Dorpsfonds bijna een gezelschapsspel.

In Helpman…

Grappige teksten
“Ja, want Haren biedt veel”, zegt Koopmans. “Neem de Hortus. Waar vind je zoiets? Of het Paterswoldsemeer, met wel tien horecazaken er omheen. De oevers van Groningen? HAREN! Of Sassenhein, of het Friescheveen, of de Appelbergen. Of kom sporten in Haren. De hockeyvelden van Groningen? HAREN! Of kom golfen in Glimmen. Of zeilen, of kanoën of welke watersport dan ook. Het niets boven van Groningen? HAREN! Of liever gewoon: het down under van Groningen? HAREN! Misschien is het toch niet zo overdreven: de kers op de taart van Groningen? HAREN!”

Bedenk uw eigen slogan
Wordt door deze campagne uw creativiteit geprikkeld? Bedenk uw eigen Harense slogan en maak kans op een slagroomtaart met kers. Bovendien zal de leukste slogan worden opgenomen in de campagne. Stuur uw tekst aan: info@dorpsfondsharen.nl

5 reacties

wijntje op het plein zegt:

Alsjeblieft zeg, hou op met dit soort gênante acties.
Om je als inwoner van Haren kapot voor te schamen.
Goede wijn behoeft geen krans!

14 december 2019 om 12:07
Henk zegt:

Exact. Haren is de creme de la creme van Groningen

14 december 2019 om 19:30
Willem zegt:

@Henk, bescheidenheid siert de mensch?

16 december 2019 om 01:52
InwonerVanHaren zegt:

De kern van Groningen?
HAREN…!

17 december 2019 om 08:28
Olaf zegt:

Wat heb je liever op je hoofd?
Groningen.. of
HAREN!

20 mei 2020 om 21:12

Wilt u reageren?




Wij plaatsen alleen inhoudelijke reacties. Reacties met voornamelijk slogans en kreten worden niet gepubliceerd.