De krant die je leest van A tot Z
Vrijdag 19 Juli, 2019

dinsdag 11 juni 2019

Nieuws:

Mishandeling door Harense voetballer

Door: Redactie

RTV Drenthe meldt vandaag een incident op de velden van voetbalvereniging FC Zuidlaren. Een speler van VV Haren heeft daar gisteren een scheidsrechter mishandeld.

Voorzitter Richard van Leeuwen van FC Zuidlaren vertelt op RTV Drenthe dat de Harenaar de scheidsrechter twee keer tegen het hoofd heeft geslagen. Daarbij liep de arbiter een bloedneus en een blauwe plek op. Na het incident is het deelnemende team van VV Haren gediskwalificeerd. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan bij de politie en FC Zuidlaren heeft het voorval gemeld aan de KNVB. Bij RTV Drenthe wil de voorzitter van VV Haren niet reageren op het incident.

11 reacties

InwonervanHaren zegt:

Zijn er net enkele etters van de straat, neemt een andere het gedrag over. Een voordeel: ze weten wie het is.

11 juni 2019 om 19:48
Freek zegt:

Haren is toch Groningen?

11 juni 2019 om 22:08
Kees zegt:

Helaas wordt er niet vermeld dat de volwassen scheidsrechter de betreffende jeugdspeler eerst zelf een ferme duw gaf! Dat kan natuurlijk ook niet en is uitlokking. De jeugdspeler reageert vervolgens op deze actie.. hoe hij reageerde valt natuurlijk niet goed te praten, echter het verhaal komt zo wel in een iets ander daglicht te staan.

In ieder geval een lekker weekend voor Haren; Degraderen met Haren 1 en deze Harense toestand

12 juni 2019 om 08:45
jopie zegt:

levenslang schorsen….. wat de reden ook was dit hoort niet op het sportveld.
Slap dat VV Haren niet reageert.

12 juni 2019 om 09:57
Maarten zegt:

In het spelregeldiploma staat vast dat je niet mag slaan en respect moet hebben voor de meneer met de fluit. Deze jongeman kan beter een andere hobby gaan zoeken. Waar blijft de reactie van Haren?

12 juni 2019 om 11:31
Blokhuis zegt:

Reactie van Haren? Zie, op de site, dat ze geen voorzitter hebben, dus geen reactie …
Maar lees dat de jongen ‘zomaar’ geduwd is door de scheids, dan is het ook normaal dat je slaat.
Royeren die hap

12 juni 2019 om 16:26
Voetbalmoeder zegt:

Ik schrik hier toch wel van! Mijn zoon speelt (nog wel) bij de v.v.Haren. Ook Ik ben benieuwd naar de maatregelen van het bestuur.

12 juni 2019 om 18:44
Henk zegt:

Het was een scheidsrechter van FC Zuidlaren. Dus natuurlijk weer zo’n thuisfluiter. Dat zie je bijna overal bij het jeugdvoetbal. Het is niet goed te praten wat de jongen heeft gedaan. De duw van de scheidsrechter ook niet, maar het wordt wel eens tijd dat men alleen nog maar onpartijdige scheidsrechters op de velden toelaten.

13 juni 2019 om 00:11
Lid zegt:

Vvharen heeft alle leden per mail op de hoogte gesteld. Dit is een betere optie dan reageren op nietszeggende reacties van mensen die alleen maar bezig zijn met zoeken van sensatie en zwart maken van de vereniging zonder te weten wat er exact is gebeurd.

13 juni 2019 om 20:23
Linda zegt:

Dit is helaas niet het eerste incident bij vvHaren. Meerdere incidenten zijn de laatste jaren onder de pet gehouden bij niet alleen dit team. Hiervoor zijn de ouders diverse malen uitgenodigd door het jeugdbestuur.
Vele ouders en spelers hebben hierdoor toen al besloten Haren te verlaten en over te stappen naar Gorecht. Dit zal nu ook wel weer gebeuren, terecht!

14 juni 2019 om 07:18
Paul zegt:

@lid; een nietszeggend e-mailtje net zoals de info op de website van Haren? Als het kader al niet goed is dan werkt dat door in de organisatie.
Bij Gorecht / Glimmen / Be Quick lees ik nimmer zulke berichten en juist die verenigingen hebben de zaakjes bij de jeugd aardig voor elkaar! #kopinhetzandsteken!

Redactie sluit deze discussie, die eventueel binnen de verenigingen verder gevoerd kan worden.

14 juni 2019 om 13:39