De krant die je leest van A tot Z
Woensdag 5 augustus, 2020

woensdag 15 juli 2020

Nieuws:

Vertrekt Action uit Haren?

Door: Redactie

Berichtgeving in de Eelder Dorpsklanken doet vermoeden dat Action haar vestiging in Haren wil sluiten. Het concern zou verhuizing naar Eelde overwegen.

Bij Action Haren lijkt men niet op de hoogte van een aanstaande verhuizing. Het is wel een feit dat Action tien jaar geleden een huurcontract van tien jaar tekende voor haar huidige pand.

8 reacties

WdH zegt:

Uit het betreffende verhaal kan ik niet opmaken dat Action uit Haren zou willen vertrekken, alleen dat men zich blijkbaar graag wil vestigen in Eelde. Action zou wel gek zijn als ze het huurcontract hier niet verlengen en weg gaan. Het is zo’n beetje de drukste winkel van het dorp. Daarnaast heeft het moederbedrijf grote expansie ambities van ruim 1500 naar 6000 winkels in Europa, dus het is alleen maar openen van nieuwe vestigingen. In Nederland het afgelopen jaar bijna twee nieuwe winkels per maand.

15 juli 2020 om 22:48
Rolf zegt:

Zou ik heel dom vinden aangezien de vestiging in Haren volgens mij erg goed loopt.
Kan er niet gewoon in beide plaatsen een vestiging zijn?

16 juli 2020 om 10:13
Gretha zegt:

Zou jammer zijn, is nl. de leukste winkel van / in Haren!

17 juli 2020 om 07:46
A. Smit zegt:

Het zou voor Haren, en zeker voor de winkels aan de Rijksstraatweg ten zuiden van het centrum een slechte zaak zijn. Met al zoveel hele (Boomker, Van Waesberghe) en halve leegstand (Konings) zou er weer een groot pand bijkomen waarvoor waarschijnlijk heel moeilijk een nieuwe huurder te vinden zal zijn. Maar begrijpelijk is het natuurlijk wel, daar het parkeerbeleid in Eelde een stuk klantvriendelijker is dan in Haren. En ongetwijfeld zal dat de doorslaggevende reden zijn als men daadwerkelijk besluit te verhuizen.

17 juli 2020 om 12:37
Joke zegt:

En weer een winkelpand leeg in het centrum! Waarom wordt er bijgebouwd op het haderaplein? Allemaal Lege winkels straks

18 juli 2020 om 21:12
Henk zegt:

Dus het 10 jarige huurcontract verloopt. Misschien vraagt de eigenaar/ verhuurder van het pand een veel te hoge huurprijs voor opnieuw 10 jarig contract. Dan kan ik het wel begrijpen dat Action weg zou verhuizen naar Eelde.

19 juli 2020 om 19:42
WdH zegt:

@Henk, dat geldt helaas voor veel bedrijfspanden in het centrum van Haren. Het overgrote deel is in eigendom van particuliere vastgoedbeleggers die een te hoge huurprijs vragen ten opzichte van het bedieningsgebied en de omzetpotentie. Gevolg is dat gevestigde bedrijven verhuizen naar goedkopere locaties, over de kop gaan of vertrekken naar een andere gemeente. Uiteindelijk hou je een verpauperd centrum over, dat vervolgens ook niet meer aantrekkelijk is voor potentiƫle nieuwe ondernemers om zich te vestigen. Als het zo doorgaat hou je in Haren straks alleen nog maar horeca, kappers en bloemisten over.

28 juli 2020 om 21:45
antoine zegt:

Het is nog maar zeer de vraag of die mooie plannen in Eelde doorgaan:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/727743/Gemeente-verkoopt-grond-voor-bouw-appartementen-Eelde

29 juli 2020 om 18:51

Wilt u reageren?