De krant die je leest van A tot Z
Maandag 21 oktober, 2019

donderdag 03 oktober 2019

Nieuws:

De gezellige maanden worden weer ingeluid door de oliebollenkraam

Door: Redactie

Je kunt de klok er op gelijk zetten: als Riddering zijn oliebollenkraam in het dorp parkeert is het oktober.

Deze dagen stonden alweer veel Harenaars voor de kraam om de eerste oliebollen te bemachtigen. Herman Riddering blijft onderdeel van het centrum tot en met oudjaarsdag.

11 reacties

Karin zegt:

Kan er ook iets tegen die stank gedaan worden? Ernstige vervuiling! #verbod

3 oktober 2019 om 21:07
Maaike zegt:

Ik woon sinds kort op kamers aan de Rijksstraatweg. Maar inderdaad wat een smerige lucht! Kan mijn raam niet open zetten of de oliebollen komen je al tegemoet.

Dit wist ik vooraf ook niet. Helaas houdt mijn huurbaas mij vast aan mijn jaarcontract. En ik heb niet de financiële middelen om zo maar even ergens anders wat erbij te gaan huren. € 750,00 ex x 10 is nl veel geld.

Hoe lang staat die wagen er nog??

7 oktober 2019 om 08:29
Diny Meijer zegt:

Alweer de eerste oliebollen gegeten en zoals vanouds waren ze weer heerlijk.

7 oktober 2019 om 09:23
WdH zegt:

@Maaike, oudjaarsdag is de laatste dag dus nog even volhouden. Ik begrijp wat je bedoeld, want ik loop ook altijd snel door voorbij deze kraam.

7 oktober 2019 om 21:13
paul zegt:

#maaike is het een idee om de ramen open te zetten als de kraam dicht is?

8 oktober 2019 om 08:53
antoine zegt:

Heeft deze kraam überhaupt een vergunning om daar te mogen staan (in de nieuwe gemeente Groningen)? Ik kan me voorstellen dat het voor Maaike interessant kan zijn om daar even navraag naar te doen… Van mij mag die stinktent er best staan, maar 1 december vind ik vroeg genoeg.

8 oktober 2019 om 09:21
K zegt:

Heb 3 jaar aan de Kerkstraat gewoond, had meer last van de kerk klokken en van de slager de Pub de cafetaria de bakker het getoeter het geschreeuw het gerace met auto’s en het parkeer gedrag van mensen dan 1 x in het jaar 2 maandjes de oliebollenboer, hou op met het gehuil en geniet ervan #verbodopzeuren

9 oktober 2019 om 08:43
antoine zegt:

@K: de kraam staat er drie maanden, niet twee. En zelf zeur je over kerkklokken, slager, pub, cafetaria, bakker en verkeer. Dan mag een ander ook zeuren over een stinkende oliebollenkraam. Of niet soms?

9 oktober 2019 om 12:39
WdH zegt:

Vroeger stond deze kar waar nu Intermezzo staat, kan hij niet weer die kant op? Op het Haderaplein is in ieder geval meer ruimte en blijft de zware baklucht ook niet zo hangen zoals nu tussen de winkels.

9 oktober 2019 om 13:41
k zegt:

@ antoine “sarcasme”

9 oktober 2019 om 17:14
Q zegt:

Sorry hoor mensen, maar ik vind het wel meevallen. Ik loop soms langs de kraam en ruik dan amper de kraam. Bovendien als de kraam gewoon op tijd zijn vet vervangt zou er niet eens iets te ruiken moeten zijn. Dan vind ik al het verkeer wat te hard rijd door het centrum, het illegale parkeren (bv voor Expert) en de fietsers die maar over de loopgebieden (de brinkhorst en de paden langs de winkel van reisbureau Klooster) blijven fietsen 10x irritanter

10 oktober 2019 om 15:27

Wilt u reageren?