De krant die je leest van A tot Z
Zaterdag 30 Mei, 2020

donderdag 19 maart 2020

Nieuws:

Positief Coronanieuws: Jumbo plaatst mini-badkamer

Door: Redactie

De Jumbo aan het Anjerplein in Haren is voorzien van een mini-badkamer, waar passanten grondig hun handen kunnen wassen. Het is een slim bouwsel, dat maar weer eens aangeeft dat de supermarktketen het probleem serieus neemt.

Nu maar hopen dat bezoekers niet stoer doen en de wastafel links laten liggen. Het wapen tegen de verspreiding van het virus is vooral hygiëne, het wapen tegen het angstvirus is oog houden voor het goede dat er is. Zoals dit initiatief!

18 reacties

Mirna zegt:

Allemaal leuk en aardig, prima dit. Echter vergeten we dat de Jumbo op slinkse wijze de prijzen de laatste 10 dagen omhoog heeft gegooid, schandalig!

En ach ja de tegenargumenten; vraag en aanbod, extra logistieke kosten, onzin!
Des te meer je verkoopt, des te meer men winst maakt. Zelfs met de toe en afnemende meeropbrengsten!

Er lopen nog steeds met regelmaat teveel mensen in deze winkel. Schijnheilige oplossing en alles voor meer meer en nog meer winst!

Redactie zegt: De uitspraak hierboven over opgehoogde prijzen zijn de opinie van de lezer en dit is niet door de redactie geverifieerd.

20 maart 2020 om 00:29
Henk zegt:

Goed initiatief idd. Het is heel fijn dat die supermarkten zo hard werken om de voorraad op peil te houden. Maar ondertussen lopen die kinderen daar en aan vestiging Kroonkampweg keihard vakken te vullen en lopen een hoog risico om besmet te worden door de klanten. De enige bescherming die ze hebben zijn de te kleine handschoentjes. Klanten die maar geen astand nemen, mandjes en karretjes aanraken. Vooral de kassamedewerkers hebben totaal geen bescherming. En Jumbo heeft nog nooit zoveel winst gemaakt, maar het gaat ze niet om het winstoogmerk natuurlijk, maar het komt Jumbo ook niet slecht uit. Ouders neem je verantwoordelijkheid en denk aan de gezondheid van je kinderen (en jezelf).

Oplossing kan zijn openingstijden aanpasen en vullen als de winkel dicht is. Gooi de winkels maar om zeven uur dicht. Men heeft genoeg tijd om boodschappen te doen.

20 maart 2020 om 14:08
Willem zegt:

Een goed initiatief van de Jumbo.
Ik zie dat hier veel maatregelen worden getroffen (afstandsstrepen op de vloer etc).
@ Mirna als het je niet bevalt bij de Jumbo dan ga je toch naar een andere supermarkt.

21 maart 2020 om 12:41
Rolf zegt:

Lijkt mooi, maar dit helpt niks!!

Is al bekend gemaakt dat het wassen van de handen alleen helpt als dit gebeurt met lauw tot warm water. En dus NIET met koud water

Redactie zegt: Dis is niet geverifieerd en komt voor rekening van de schrijver.

21 maart 2020 om 16:07
Willem zegt:

Mijn complimenten voor de Jumbo.
Ik zie echt dat er in de winkels gedacht wordt over hoe zo veilig mogelijk te kunnen winkelen.
Dat klanten zelf de regels niet opvolgen kan je Jumbo niet kwalijk nemen.
@ Mirna ga je eens verdiepen in het runnen van een supermarkt , het is namelijk werken met minimale marges.
En anders ga je toch ergens anders winkelen er is keus genoeg in onze gemeente bv bij de Aldi waar de paden zo nauw zijn dat je helemaal geen 1,5 mtr afstand kan houden.

22 maart 2020 om 17:56
rolf zegt:

Leuk die strepen op de vloer, Nu nog zorgen dat men er zich aan houdt!!
Want ik zie het nog steeds gebeuren dat mensen gewoon dicht op elkaar gaan staan bij de Kassa’s
Mensen dan maar liever wat langer erover doen en veilig dan snel en de kans op besmetting lopen.
Want ook mensen die GEEN klachten hebben (hoesten, koorts) kunnen het nog wel bij zich dragen!!

23 maart 2020 om 16:23
Harenaar zegt:

@Rolf: Het maakt niet uit of je koud of warm water gebruikt. Vuil en bacteriën laten bij koud water even goed los als met warm water. Kies wat je prettig vindt.
(Bron: https://www.rivm.nl/hygiene/handen-wassen)

24 maart 2020 om 08:57
Jacob zegt:

Toch raar dat je bij de Jumbo niet binnen komt zonder je handen gewassen te hebben en dat er bij de AH helemaal geen voorzorgen zijn afgezien van een paar posters en uitgeprinte waarschuwingen…

24 maart 2020 om 09:02
erna zegt:

ik was mijn handen thuis voordat ik weg ga, ga niet bij zo’n kraan waar iedereen aan zit…

24 maart 2020 om 17:01
Harenaar zegt:

Tip voor de Jumbo: voor een paar tientjes koop je een voetpedaal voor de kraan.

24 maart 2020 om 17:34
Ik zegt:

Het water loopt vervolgens over de stoep. Absoluut niet verstandig.

https://www.dvhn.nl/extra/RIVM-coronavirus-aangetroffen-in-ontlasting-en-Nederlands-rioolwater-25499365.html

25 maart 2020 om 13:03
rolf zegt:

Ben het met Erna & Harenaar eens. Iedereen zit maar met ongewassen handen aan die kraan en ook aan de Zeeppomp BTW

25 maart 2020 om 14:44
rolf zegt:

Wil even de volgende regels die Gelden opnoemen:
(gelden in elk geval bij Jumbo Anjerplein)

* Iedereen MOET verplicht de handen wassen buiten bij de Mobiele wasbak. Word op toe gezien door een beveiliger
* Winkelen met een winkelwagentje is VERPLICHT. Ook al hoeft u maar heel weinig boodschappen te doen. Dit is om het 1,5 meter afstand houden te vergemakkelijken (karretje is +- 1.5 meter lang)
* Er mag maar door 1 persoon boodschappen gedaan worden. Ga dus niet met het complete gezin naar binnen!!
* Houd je aan de 1,5 meter afstand. Dit staat bij de wasbak en de kassa’s aangegeven door middel van de gele strepen.

Ik weet niet of de Jumbo ook kassa’s dicht doet om de 1.5 naast elkaar te kunnen garanderen. Ik heb gehoord dat dit wel gebeurt bij sommige Supermarkten

Redactie zegt: Hartelijk dank voor uw informatie.

25 maart 2020 om 16:16
Jacob zegt:

Voor diegenen die, net als ik overigens, niet aan de kraan willen zitten met hun handen, ik pak gewoon een stukje papier uit de rol die er hangt om de kraan open te doen en doe de kraan weer dicht met het papier waarmee ik mijn handen heb afgedroogd. Zo moeilijk is dat toch niet.

26 maart 2020 om 07:41
rolf zegt:

Mensen was ook echt even je handen bij de kraan. Ik zie ook mensen nl alleen een knijpje zeep nemen dat insmeren en dan denken dat dit genoeg is. Dit is niet het geval omdat het zeep (en dus ook de bacteriën) dan op je huid blijft zitten en je het er niet af spoelt

26 maart 2020 om 16:31
ik zegt:

Ik snap het niet, waarom is er gekozen voor een kraan die je met de hand moet bedienen. ?
Zelfde als met die pompjes waar nu iedereen aanzit, (Tip open kraan met papiertje ! )

26 maart 2020 om 18:33
rolf zegt:

Ben het wel beetje met @ik eens, waren een zeepdispenser en kraan met sensor handiger geweest

27 maart 2020 om 15:21
WdH zegt:

Op zich een goed initiatief, maar het zeep(water) loopt wel rechtstreeks via de stoep de rioolput in en komt ongezuiverd op het oppervlaktewater terecht via het hemelwater riool doordat we tegenwoordig een gescheiden rioolstelsel hebben.

23 april 2020 om 21:47

Wilt u reageren?