De krant die je leest van A tot Z
Dinsdag 19 november, 2019

woensdag 16 oktober 2019

Nieuws:

Tunnel in afrondende fase

Door: Redactie

De tunnel onder het spoor naast het station van Haren lijkt gereed. Maar is nog niet open. Hoe zit dat?

Navraag bij aannemer en gemeente leert dat het werk aan de tunnel in de afrondende fase is. Een datum van opening (en ook van een feestelijke opening) is nog niet bekend.

8 reacties

Takens zegt:

Zo feestelijk zal het niet zijn voor de bewoners die meer als een jaar door de aannemer en de gemeente genegeerd zijn.
Nu komen de bo bo ,s wel achter hun bureau weg omdat ze op de foto kunnen met de leiders van deze knutsel club
Ze moeten zich diep schamen maar ja dat zijn onze bestuurders die alleen voor eigen belang gaan ,en gaan ze dan ook uitleggen waarom dit project wegen miskleunen van de deze aannemer bijna 1.7 miljoen duurder word
En dat dat afgewenteld word op de burgers van de gemeente Groningen
Aannemer heeft nooit verantwoordelijkheid genomen bestuurders ook niet allen maar weg kijken maar ja dat kun je verwachten van mensen die nergens verantwoordelijkheid voor nemen
Dus Harenaars nu weet u waarom de ozb omhoog moet voor het gepruts van deze aannemer en verantwoordelijk bestuurders
Als ik bo bo was zou ik de opening negeren maar denk dat ze een plaat voor hun kop hebben en scheit aan de bewoners hebben

16 oktober 2019 om 09:49
AW zegt:

Nou laat de feestelijke opening maar zitten gezien de ellende voor de omwonenden. Snel open die tunnel en de problemen oplossen voor de omwonenden. Kan mooi van het bespaarde openingsfeestje. Maar daar zullen de ambtenaren en bouwers wel anders over denken…………………

16 oktober 2019 om 14:18
Q zegt:

Ik vind de hele tunnel weggegooit geld.
De meeste mensen zullen nog gewoon over de spoorwegovergang bij de oude middelhorst gaan. En ook voor veiligheid helpt het niet. Iemand die bv zelfmoord wil plegen kan nu nog bij de spoorwegovergang of op het station dit doen. Als men dan wat aan de veiligheid wil doen laat men dan eens de 30 km zones in Haren eens goed handhaven. Want in bijna alle 30 km zones word in Haren te hard gereden door de meeste auto’s. Zo schijnen ook de meeste mensen niet te beseffen dat ook de hele Oude Middelhorsterweg in de 30 km zone valt. Dus ook het gedeelte tussen het spoor en de middelhorsterweg (die zelf ook 30 km is)

17 oktober 2019 om 13:16
Me zegt:

Is er bij de opening ook een grafftifeest? De muren zijn perfect wit, er zit geen speciale laag op waardoor graffiti niet makkelijk is te verwijderen. En alle taluds zijn bestraat.

Lekker overdekt hangen voor de jeugd die nu van de gesloten skatebaan gaat verhuizen naar de tunnel. Wij als omwonenden zitten straks met een lelijke betonnen bak, zonder groen, veel viezigheid en overlast. Hangen de camera’s al?

De bestrating is nu al verzakt, want het pompen is gestopt en alles staat weer blank als vanouds. Toch raar hè? Tijdens de bouw nooit wateroverlast. En nu kunnen we straks schaatsen naast de tunnel. O, nee. De schaatsbaan komt op de plek van de skatebaan en de varkens mogen straks uitbreiden naar de huidige ijsbaan.

Maar ach, de mening van de bewoners tellen niet.

18 oktober 2019 om 01:39
Stefan zegt:

Ik ben zeker blij met de tunnel. Voor schoolgaande kinderen uit Oosterhaar naar bijvoorbeeld Maartenscollege of Harens Lyceum is het sneller (want niet meer lang wachten op die treinen) en veiliger.
Dat sommigen daardoor schade leiden is niet de bedoeling, en dat moet netjes worden opgelost. Maar de tunnel zelf is een aanwinst.

19 oktober 2019 om 09:20
Kees zegt:

Het werk ligt al weken (!) stil, er staat een dikke container voor de ingang. Volgens zeggen wil Prorail de uitvoerder niet extra betalen, waar ze wrs gelijk in hebben, het is immers aangenomen. Maandag gaan de kindertjes weer vrolijk over de Oude Middelhorst omdat de tunnel weer niet klaar is. Schande!!!

22 oktober 2019 om 09:50
Snel zegt:

@Q
Tja 30 km.

Waar al die oohef over.
De Me

Meeste snelhiedsduivels in Haren zijn vaak ouderen die racen en verbolgen zijn als ze erop aangesproken worden.

Share space, de fiets reageert zijn frustratie af op de voetganger. Logisch toch, lekker aan het fietsen en verdorie loopt er een voetgang je de weg weg op het voetpad.
Sommige vietganger hebben dan ook ig een de inbeschaamdheid je als fietser erop aan te spreken wat denken ze wel niet die voetgangers.

Dan gaat het bijan toch nog mis met het fietsen. Autos op de stoep of her en der neer gekwakt.

Shared space, snelheids beperkingen, voetpaden als er niet gehandhaafd wordt 30 km verkeersbord is een mooie afbakening van de herinrichting.

23 oktober 2019 om 00:59
Q zegt:

@Snel,

Allereerst check eerst eens de tekst voor je hem plaatst. Wat een spelfouten.

En het zijn echt niet alleen ouderen die te hard rijden. Bijna 90% van de auto’s rijd in haren binnen de 30 km zones harder dan 30. En heel veel mensen lijken ook niet te beseffen dat zijwegen als er niet staat “Einde 30 km zone” hier ook nog gewoon 30 gereden dient te worden.

Dit is ook de grootste reden dat de kruising bij de Rummerinkhof zo gevaarlijk is geworden. De meeste automobilisten hebben namelijk niet door dat zowel de kromme elleboog als de Oosterweg binnen de 30 km zone vallen. Als men daar gewoon eens op zouden handhaven zou de kruising bij de Rummerinkhof een stuk veiliger worden

23 oktober 2019 om 13:57

Wilt u reageren?




Wij plaatsen alleen inhoudelijke reacties. Reacties met voornamelijk slogans en kreten worden niet gepubliceerd.