De krant die je leest van A tot Z
Zondag 5 december, 2021

vrijdag 22 oktober 2021

Nieuws:

Burgercomité Haren wil fusie met Stad wel terugdraaien

Door: Redactie

Het Burgercomité vindt dat de herindeling van Haren en Groningen (en Ten Boer) uit 2019 moet worden teruggedraaid. Gustaaf Biezeveld van het Burgercomité zegt dat als reactie op de vragen die Partij voor het Noorden stelt aan GS (Provincie Groningen). Lees daarover elders op deze homepage.

Als verklaring voor het streven om de herindeling terug te draaien zegt Biezeveld: “De directe aanleiding hiervoor is dat minister Ollongren vorige week heeft besloten dat de herindelingsprocedure voor de Gelderse gemeente Scherpenzeel (met Barneveld) moet worden gestopt. Volgens de minister is er bij de bevolking van Scherpenzeel onvoldoende draagvlak voor de beoogde fusie. Bovendien zijn de beweringen van de provincie Gelderland over de bestuurskracht en de financiën van Scherpenzeel onjuist. Zij wijst erop dat Scherpenzeel ook mogelijkheden tot samenwerking met andere gemeenten heeft. Kortom: exact het omgekeerde van hoe deze minister over Haren dacht. Dit verschil in behandeling acht het Burgercomité onrecht­vaardig tegenover de burgers van Haren.”

8 reacties

Echte Harenaar zegt:

Mijn steun heeft u!

23 oktober 2021 om 10:52
Jan zegt:

Het lijkt me een achterhoedegevecht maar hopelijk heeft het resultaat

25 oktober 2021 om 08:22
Ton zegt:

Wanneer houdt dat gezeur en gedram eens op en legt iedereen zich neer en ziet ook de positieve kanten van de fusie. En die zijn er als je ze maar wilt zien en ervaren!

25 oktober 2021 om 15:55
Hans zegt:

Ha ton,

Ik wil het graag zien en ervaren. Misschien kan je wat voorbeelden noemen?

25 oktober 2021 om 17:22
Stefan zegt:

De gemeente Groningen valt me erg tegen. Ik had een professionelere organisatie verwacht maar ze rommelen maar wat aan. Ze hebben geen idee wat er leeft en speelt in het dorp en doen te weinig voor ons. En wel heel duur. Wat mij betreft draaien we de herindeling weer terug. Maar het zal wel niet gebeuren en we zullen moeten accepteren dat we nu bij een middelmatige, dure gemeente horen. Eeuwig zonde.

25 oktober 2021 om 21:41
InwonerVanHaren zegt:

@Ton, na dit staaltje burgers vernachelen kan het nooit genoeg gezeur en gedram zijn richting de politiek. Bovendien doen ze het landelijk.

26 oktober 2021 om 10:07
bootleg zegt:

@ Ton ik wil zien en ik wil ervaren maar niet op de manier waarop wij als inwoners van Haren ronduit vern..kt zijn door Brouns en consorten. Dit moet tot op de bodem worden uitgezocht want er klopt namelijk geen ene donder van, ongeacht de uitkomst van welk onderzoek dan ook. En inderdaad @inwonervanharen: wie schrijft blijft dus laatste woord is hier nog lang niet over gesproken en geschreven. En ja, ik blijf ageren tegen deze herindeling en de wijze waarop het is gegaan, het stinkt namelijk huizenhoog……

27 oktober 2021 om 14:53
Ron zegt:

Zijn er nu nog steeds mensen die in de sprookjes van gustaaf b. geloven?
Waarschijnlijk GVH/ en D66 stemmers
Wat heeft die gustaaf nu bereikt?

29 oktober 2021 om 17:38

Wilt u reageren?