De krant die je leest van A tot Z
Vrijdag 24 oktober, 2025
Deze post is bekeken 94 keer.

vrijdag 07 oktober 2011

Nieuws:

Harense zorginstelling blijkt soms beter dan hotel

Door: Redactie

Zorginstelling voor ouderen ZINN in Haren, Groningen en Hoogezand scoort op veel onderdelen beter dan hotels. Dat blijkt uit een gastvrijheids-onderzoek dat Van der Valk Hotel deze zomer op alle locaties heeft uitgevoerd op verzoek van de zorginstelling zelf. Locatie De Burcht in Hoogezand scoorde zelfs op alle onderdelen hoger dan de basisnorm voor de hotelbranche. Vandaag werden de resultaten van het onderzoek bekendgemaakt aan het middenkader van ZINN. Mevrouw Wil Koopmans-Kornelius, directeur van deze zorggroep, was blij verrast door dit resultaat.

Wil Koopmans schakelde Van der Valk in om eigen gastvrijheid te toetsen...

ZINN (1000 cliënten op acht locaties, waaronder De Dilgt in Haren) had 2011 uitgeroepen tot het jaar van de gastvrijheid. Men zocht contact met de directie van Van der Valk Hotel te Assen. Men wilde weleens weten hoe vakmensen in de hotelbranche zouden oordelen. Het echtpaar Rob en Magchelina van der Valk reageerde positief op deze interactie met de zorgsector. Tijdens inspecties door een mysterie-guest werden de locaties beoordeeld op gastvrijheid, gedrag van medewerkers en uitstraling van de gebouwen. Van der Valk hanteerde een scoringslijst die men zelf ook gebruikt in het toetsen van haar locaties en die in de hotelbranche gangbaar is.

De locaties van ZINN scoorden wisselend, maar over het algemeen vergelijkbaar met de basisnormen van de hotelbranche. Locatie De Burcht scoorde op alle gemeten onderdelen boven die norm. Onderdelen die worden getoetst zijn o.a.: ontvangst door receptie, bejegening door medewerkers, hygiëne (o.a. toiletten), uitstraling van gebouwen.

 

 

1 reactie

Flip zegt:

Pardon? Een onderzoek, op verzoek van de zorginstelling ingesteld door Van der Valk? Als ik dat lees val ik bijna van mijn stoel van het lachen, maar het wordt hier echt als een serieus nieuwsfeit gepresenteerd…
Mevrouw Koopmans is altijd al erg goed geweest in het promoten van haar eigen “product”, maar hier gaat ze toch wel een beetje over de schreef wat mij betreft.
Laat een onafhankelijk onderzoeksbureau dat onderzoek nog maar eens overdoen, zou ik zeggen.

Wilt u reageren?




Wij plaatsen alleen inhoudelijke reacties. Reacties met voornamelijk slogans en kreten worden niet gepubliceerd.