De krant die je leest van A tot Z
Vrijdag 22 november, 2019

dinsdag 05 november 2019

Nieuws:

Gemeente reageert razendsnel op serie ‘slechte voetpaden’ van krant: hulde!

Door: Redactie

In Haren de Krant loopt op dit moment een serie artikelen over slechte voetpaden in Haren. De redactie wil aan het eind van dit jaar het slechtste voetpad van Haren kiezen en onder de aandacht brengen van de gemeente. De publicaties hebben tot nu toe al effect, want de gemeente Groningen is dinsdagmiddag in actie gekomen aan de Oosterweg in Haren. Daar meldden wij in de krant een zeer slecht voetpad.

Het traject werd aangedragen door Mirte en Luuk, beiden bewoners van de Coöperatie Haren Werkt aan de Kromme Elleboog. Mirte liep met Luuk (die in een rolstoel zit) over slechte voetpaden en één daarvan was de Oosterweg (foto). En dat traject wordt nu gedeeltelijk aangepakt. Medewerkers van de firma Bolt Wegenbouw (Zuidbroek) hebben het voetpad weer mooi glad gemaakt, zodat Mirte en Luuk er weer rimpelloos kunnen wandelen. Hopelijk worden ook andere slechte trajecten spoedig verbeterd.

Zo was het (boven) en zo wordt het (onder)…

 

10 reacties

Bredere paden zegt:

En als er nou ook nog een door de bewoners voor gezorgd wordt dat de heggen, bosjes en andere obstakels weggehaald dan wel terug gesnoeid worden dan kunnen de paden weer in het geheel gebruikt worden zoals het tijdens de aanleg vedoelt was.

Nu vele plaatsten waar je met moeite niet kan lopen omdat het pad gedeltelijk of geheel obergroeid wordt door de beplanting en heggen.

5 november 2019 om 18:47
Rodney G zegt:

Met dank a d gemeente Groningen, één van de (vele) zegeningen van de herindeling, door de gemeente Haren was groenonderhoud dus schromelijk verwaarloosd ……….

6 november 2019 om 09:16
ik zegt:

Leuk maar wanneer doen ze de fietspaden ?

6 november 2019 om 12:16
Aagje zegt:

Het zou inderdaad héél goed zijn als je je heg die aan een voetpad grenst snoeit…. zodat het voetpad breder wordt…..

6 november 2019 om 14:20
van der Laan zegt:

Eindelijk gebeurt er iets aan de voetpaden in Haren, neem het voetpad aan de Multatulilaan ( 2e gedeelte vanaf de vondellaan ) daar kan ik met een rolstoel niet eens langs, het pad is nog slechts 25 cm breed. Onvoorstelbaar dat de bewoners daar totaal niets aan doen. Laat dit door de gemeente snoeien en de kosten lekker laten betalen door de bewoners van dit blok.

6 november 2019 om 21:58
Lizzy zegt:

Inderdaad zijn de voetpaden aan de Multalilaan bijna niet te belopen. Het groen van de tuinen groeit bijna over de volledige stoep heen! Als ik met mijn moeder, die in een rolstoel zit, daar langs wil lopen moet ik midden over de straat want er staan ook nog auto’s geparkeerd!! Als een ieder nu dus eens zijn eigen tuin goed onderhoudt en de gemeente doet de “gemeentelijke” paden dan ziet ons dorp er een stuk verzorgder uit!

6 november 2019 om 22:39
Jp zegt:

Hi Lizzy, als je een melding doet bij de gemeente worden de bewoners na controle aangeschreven en gesommeerd te snoeien.

7 november 2019 om 20:15
Q zegt:

@JP word de anonimiteit van de melder dan ook gegarandeerd?

8 november 2019 om 12:11
Ben zegt:

@lizzy
Autos hangen op meer plaarsen structureel rond op de voetpaden, in bochten of andere plaatsten waardoor de doorgang belmeerd wordt. Maakt u zich geen zorgen dat het alleen bij u is.
Als iedereen met zijn groen er voor zou zorgen dat de voetpaden niet ingenomen worden door het groen dat op de grens met de gemeente grond geplaatst is ook op hoofd en schouder hoogte hoeven velen niet hun leven te wagen door op de weg te moeten lopen.

Wellicht is het aanhouden van de hoogte zoals beschreven in de gemeentelijke verorderning en door de gemeente gehandhaaft zou worden waren veel problemen al opgelost waar velen over klagen.

Maar ja wat wil je ook, geen handhavers gezien de laatste jaren en dan de politie, ook de polite kan ik mij ook niet heugen dat ik die gezien hebben in hertdorp of de wijken. Niet zo lang gelden was dat wel anders en kwam je ze over al tegen.

8 november 2019 om 18:45
WdH zegt:

En nu de zestig overige slechte voetpaden nog aanpakken a.u.b.

8 november 2019 om 19:03

Wilt u reageren?